۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85247270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ موقوفه جدید در خلخال و کوثر کشف شد

۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85247270
۲ موقوفه جدید در خلخال و کوثر کشف شد

اردبیل- ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال گفت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته ۲ موقوفه جدید در شهرستان‌های و کوثر خلخال کشف و به جمع موقوفات این شهرستان‌ها اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید رحمانی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال به‌مناسبت گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: این موقوفه‌ها شامل یک موقوفه هشت هکتاری در شهرستان کوثر است که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره اوقاف و امور خیریه خلخال از دست متصرفین خارج و پس از ۱۰۰ سال در اختیار این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف خلخال و کوثر با بیان اینکه در یک سال گذشته ۴۰ پرونده قضایی برای خارج کردن املاک موقوفی از دست متصرفین تشکیل شده است، گفت: طی این مدت در کنار افزایش املاک و متصرفات موقوفی اداره اوقاف و امور خیریه خلخال، درآمد این اداره از محل موقوفات هر ۲ شهرستان افزایش یافته است.

رحمانی اضافه کرد: هم‌اکنون عرصه ۱۱ اداره و دستگاه اجرایی ، ۲ باشگاه ورزشی ، ۲ واحد درمانگاه و خانه بهداشت و همچنین عرصه ۱۶ باب مدرسه موقوفی بوده که به‌صورت اجاره در اختیار ادارات ، مدارس و مکان‌های ورزشی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اجرای چندین پروژه بهسازی و بازسازی اماکن مقدس توسط اداره اوقاف و امور خیریه خلخال گفت: در سال جاری برای ادامه عملیات اجرایی ساختمان‌های بقاع متبرکه و موقوفات خلخال بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رحمانی به افتتاح بزرگترین نیروگاه برق پنل خورشیدی در بقعه متبرکه سید احمد معراجی روستای سفید آب از توابع بخش خورش رستم خلخال اشاره کرد و افزود: برای راه‌اندازی این نیروگاه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلخال ادامه داد: با بهره‌برداری از این پنل خورشیدی در هفته وقف امسال علاوه بر تامین برق پایدار هفت روستای منطقه خورش‌ رستم درآمد اداره اوقاف و امور خیریه خلخال نیز به‌مراتب از محل این نیروگاه افزایش خواهد یافت.

رحمانی همچنین از اخذ سند مالکیت برای همه اراضی و املاک در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های خلخال و کوثر در سال گذشته و جاری خبر داد و گفت: تمام املاک در اختیار این اداره دارای سند تک برگی است.

همچنین به‌مناسبت گرامیداشت هفته وقت فرماندار خلخال به همراه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با حضور در منزل خانواده شهید فاطمی‌نیا از واقفین این شهرستان با خانواده این واقف دیدار و از آنان دلجویی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha