۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85247456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرج در مسیر تبدیل به شهر دوستدار کودک با تعریف ۱۸۰ پروژه

کرج - ایرنا- معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به تدوین برنامه های متنوع شهری برای گروه های مختلف سنی در این کلانشهر اعلام کرد: ۱۸۰ پروژه عمرانی و فرهنگی برای تبدیل این کلانشهر به شهر دوستدار کودک تدوین و تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، "عباس سعیدی کیا " روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح های عمران شهری کرج افزود: از این تعداد ۲۲ پروژه در زمینه سلامت و بهداشت،۳۶ پروژه در بخش ارتباطات و ۸۱ پروژه با کاربری بازی های کودکان مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات لازم برای تبدیل کرج به شهر دوستدار کودک در حال انجام است، اظهار کرد: در این مطالعات تدوین راهکارهایی برای بسترسازی جهت تامین نیازهای کودکان در شهر و پایلوت شدن کرج به عنوان شهر دوستدار کودک در دستور کار قرار گرفته است.

سعیدی کیا ادامه داد: این مطالعات در سه گام تدوین شاخص‌ها و کلیات شهر دوستدار کودک، سنجش شاخص‌های محله دوستدار کودک و مکان یابی فضاهای مناسب در این خصوص و در نهایت تدوین سند راهبردی و برنامه‌های عملیاتی تعریف شده است.

وی بیان کرد: در مسیر تبدیل کرج به شهر دوستدار کودک چهار هدف کلان، ۱۹ هدف خرد، ۴۸ راهبرد و ۹۸ سیاست مبتنی بر ابعاد استخراج شده از مبانی نظری پژوهش پیگیری خواهیم کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج هر دوستدار کودک دنبال می‌کند، گفت: حمایت و صیانت از حقوق تمام کودکان در شهر، ارتقای شبکه دسترسی و بهبود وضعیت حمل و نقل برای کودکان، ارتقای وضعیت سلامت و بهداشت آنها و بهبود وضعیت دسترسی آنها به امکانات و خدمات مورد نیازشان در سطح شهر از عمده‌ترین اهداف این طرح محسوب می‌شود.

سعیدی کیا افزود: در اجرای پروژه های تعریف شده ، سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی البرز همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اجرای ۱۲۶ پروژه از ۱۸۰ پروژه برعهده شهرداری کرج است، گفت: احداث مینی پارک ترافیک، ساخت پارک آموزش پسماند، ایجاد پارک موزه آموزشی کودک، مناسب‌سازی بوستان‌ها برای کودکان توان یاب، طراحی فضاهای شهری با رویکرد دوستدارکودک و طراحی زمین‌های بازی با همین رویکرد، بخشی از پروژه ها و الگوهای طراحی شده در این بخش است که با هدف نشاط و شادابی کودکان اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha