۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85247476
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش باران در مناطق مرکزی و شرقی گیلان شدت می‌گیرد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بارش‌های شدید باران از امروز "چهارشنبه" در برخی مناطق استان به ویژه مرکزی و شرقی افزایش می‌یابد.

سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان تا عصر فردا "پنجشنبه" اظهار کرد: بارندگی‌های گاهی شدید، برخی نقاط خیلی شدید، کاهش دما حداکثر تا ۱۰ درجه سلسیوس، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ طی این مدت برای استان گیلان پیش بینی شده‌است.

وی با اشاره به آغاز بارندگی از عصر و اواخر وقت دیروز در مناظق مختلف استان گیلان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کیاشهر با ۶۰ میلیمتر و املش با ۵۱ میلیمتر بیشترین بارش باران را به خود اختصاص داده‌اند.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: با توجه به تداوم سامانه بارشی تا عصر فردا در مناطق مختلف استان احتمال آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب وجود دارد از اینرو از مردم درخواست می‌شود تا از استقرار و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: اسب‌وونی شهرستان تالش با ۱۰ درجه سلسیوس صبح امروز خنک‌ترین و منجیل دیروز با ۳۳ درجه گرمترین مناطق استان گیلان بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۱ درجه با رطوبت ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دریا طی امروز و فردا با ارتفاع موج ۱.۵ متر برای فعالیت های دریانوردی نامناسب است.

هشدار نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها

شرکت آب منطقه‌ای گیلان طی اطلاعیه‌ای با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر بارش باران نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها طی امروز و فردا هشدار داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان؛ باتوجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی تا فردا "پنجشنبه" احتمال بالاآمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌های استان، از شهروندان و مسافران درخواست می‌شود تا برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از تردد، اسکان و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها، تاسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha