اجازه دفن اموات در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان داده نمی‌شود

زنجان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اجازه دفن اموات در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان داده نمی‌شود درحالیکه انجام این کار به ایجاد درآمد پایدار برای موقوفات و اجرای طرح توسعه آنها منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا زمانی که اجازه دفن اموات در امامزاده سید ابراهیم زنجان داده نشود این موقوفه توسعه‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نذورات امامزاده سید ابراهیم (ع) کفاف اجرای طرح جامع توسعه این مکان را نمی‌دهد پس باید به فکر درآمدی برای این مجموعه باشیم یا اعتبارات ملی به آن اختصاص یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بارها برای دریافت اجازه دفن اموات در امامزاده سید ابراهیم (ع) پیگیری کرده ایم تا از این طریق برای این مکان درآمدزایی کنیم و از طرفی بتوانیم طرح توسعه‌ آن را اجرا کنیم اما موفق نشدیم.

وی با بیان اینکه زنجان تنها استانی است که اموات در امامزاده ها دفن نمی‌شوند و اجازه فروش قبر در آنها وجود ندارد، تاکید کرد: فروش قبر می تواند درآمدی پایدار برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای امامزادگان ایجاد کند.

کرمی گفت: اگر اجازه دفن اموات داده شود؛ حداقل می‌توانیم در این محل دفن ۲ هزار فوتی را داشته باشیم که آورده مالی زیادی برای این امامزاده خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح جامع امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: نذورات این مکان مقدس برای اجرای طرح جامع توسعه آن پاسخگو نیست بنابراین برای اجرای کامل این طرح نیازمند همیاری مسئولان دولتی و خیران هستیم.

وی با بیان اینکه برای استفاده بهینه از ظرفیت امامزاده بحث اشتغالزایی در این محل دنبال می‌شود، افزود: در حال حاضر رشته‌های مختلف تولید البسه، سفالگری و صنایع دستی در امامزاده در حال انجام است.

آرامگاه امامزاده سید ابراهیم در داخل شهر زنجان در قبرستانی واقع در منتهی‌الیه سمت شرقی شهر قرار گرفته است.

بنای امامزاده ابتدا به سبک چهار طاقی بوده که گنبد زیبایی آن را پوشش می‌داد، در سال ۱۳۴۰ شمسی این مجموعه به جهت تبدیل به احسن برداشته شده و مجدداً منطبق بر بنای قدیمی نوسازی شده است.

گنبد از نوع تک پوششی بوده که با واسطه چهار گوشواره بر جرزها استوار و حدفاصل گوشواره‌ها و گنبد، هشت نورگیر تعبیه شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha