۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85249318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گرگان: وحدت مسلمانان به معنای داشتن عقیده واحد نیست

گرگان - ایرنا - امام جمعه گرگان با گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت داشتن مسلمانان به معنای دست کشیدن از اعتقادات و داشتن عقیده واحد نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: وحدت به معنای آن است که در عین پایبند بودن به اعتقادات خود، به عقیده دیگران نیز احترام گذاشته و در مقابل دشمنان اسلام متحد باشیم.

وی تاکید کرد: وحدت همه مسلمانان تنها راه حل برون رفت از مشکلات و گرفتاری‌هاست و مسلمانان باید در برابر دشمنان اسلام صف واحد تشکیل دهند.

وی بیان کرد: اتحاد و همدلی بین مسلمانان سبب خواهد شد تا هیچ دشمنی جرات تعدی و ظلم به مسلمانان را نداشته باشد.

امام جمعه گرگان در ادامه بهشت را جایگاه اهل تقوا و مومنین دانست و گفت: از آنجایی که یاد مرگ، سازنده و هشداردهنده است، باید همواره در زندگی آن را به یاد داشته باشیم.

نورمفیدی افزود: این به یاد مرگ بودن، سبب بازدارندگی انسان‌ها از غرق شدن در لذات دنیوی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بیرون راندن نیروهای فرانسوی از کشور نیجریه توسط مسلمانان این کشور و تقدیر از آنان، اظهار کرد: فرانسه بیش از ۱۲۵ سال با عناوین مختلف در کشور نیجریه حضور داشت و اقدام به غارت منابع زیرزمینی و ثروت‌های خدادادی این کشور می‌کرد.

وی یادآور شد: تاراج منابع مهم نیجریه همچون طلا و الماس توسط استعمارگران فرانسه در حالی انجام می‌شد که مسلمانان این کشور در فقر و بدبختی بودند.

وی تاکید کرد: این اقدام مهم و اساسی دولت و مردم نیجریه در مبارزه با استعمارگران باید سرلوحه دیگر کشورهای مسلمان قرار بگیرد.

امام جمعه گرگان همچنین جنایت روز گذشته آمریکا در حمله به دانشگاه افسریه سوریه را محکوم کرد و گفت: آمریکای جنایتکار با حمله ناجوانمردانه به این دانشگاه ۲۵۰ نفر را مجروح و بیش از ۱۰۰ نفر از کودکان و زنان بی‌دفاع را به شهادت رساند.

نورمفیدی ضمن گرامیداشت هفته انتظامی (۱۳ تا ۲۰ مهر ماه) گفت: نیروهای خدوم و جان برکف انتظامی با رشادت و از خودگذشتگی در عرصه‌های مختلف نظیر مبارزه با قاچاق و سرقت، امنیت کشور را به خوبی تامین کرده و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ شهید تقدیم نظام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha