اخراج ۲ دیپلمات روسیه از سوی واشنگتن / مسکو: علاقه‌ای به تشدید تنش نداریم

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به اخراج ۲ دیپلمات آمریکایی از سفارت این کشور در مسکو، ایالات متحده ۲ دیپلمات سفارت روسیه را اخراج کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در بیانیه وزارت خارجه ایالات متحده آمده است: در واکنش به اخراج واهی ۲ دیپلمات سفارت آمریکا در مسکو از سوی فدراسیون روسیه، وزارت خارجه آمریکا متقابلاً ۲ مقام سفارت روسیه را که در ایالات متحده فعالیت می‌کردند از این کشور اخراج کرده است.

وزارت خارجه ایالات متحده در این بیانیه با اشاره به اینکه اقدامات غیرقابل قبول علیه پرسنل سفارت آمریکا در مسکو عواقبی را به همراه خواهد داشت، آمده است: واشنگتن آزار و اذیت دیپلمات‌های آمریکایی را تحمل نخواهد کرد.

به نوشته رویترز، یک منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی ضمن تائید خبر اخراج این ۲ دیپلمات روس، آن را اقدامی ‌بی‌اساس خواند و افزود: واشنگتن از اخراج ۲ دیپلمات آمریکایی در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) توسط مسکو به عنوان بهانه‌ای برای این اقدام خود استفاده کرده است.

این منبع در گفت وگو با ریانووستی تاکید کرد: ما علاقه‌ای به تشدید تنش نداریم اما در صورت ادامه چنین اقدامات خصمانه‌ای، مثل همیشه قاطعانه پاسخ خواهیم داد.

به نوشته رویترز، روسیه در ۱۴ سپتامبر اعلام کرد که ۲ دیپلمات آمریکایی را به اتهام همکاری با یک تبعه روس که متهم به همکاری با یک کشور خارجی است، اخراج کرده است.

روابط بین مسکو و واشنگتن به دلیل جنگ در اوکراین به بدترین نقطه خود در بیش از ۶۰ سال گذشته رسیده است.

ایالات متحده در حال ارائه تسلیحات پیشرفته به اوکراین است و روسیه را به دلیل تهاجم به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تحریم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha