جان بولتون نسبت به پیامدهای دامنه‌دار اقدامات ترامپ هشدار داد

تهران– ایرنا - جان بولتون، مشاور معزول امنیت ملی دونالد ترامپ در واکنش به انتشار اخباری در مورد افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریکا به یک میلیاردر استرالیایی گفت که ترامپ الگوی خوبی نبوده و اقدامات وی می‌تواند «پیامدهایی دامنه‌دار» داشته باشد.

به گزارش ایرنا، جان بولتون دیروز (جمعه/۱۴ مهر) به شبکه خبری «سی ان ان» گفت که الگوبرداری از دونالد ترامپ بر سراسر بوروکراسی آمریکا تأثیر خواهد داشت و باعث بدبینی و بی مبالاتی فراوانی می شود.

بولتون گزارش های منتشر شده از گفت و گوی ترامپ با آنتونی پرات در مورد اطلاعات حساس مربوط به زیردریایی‌ های هسته‌ ای آمریکا را «غیرمنتظره» ندانست و افزود: یک فرد بسیار آگاه در خلال مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ به من گفت که ترامپ هر چه به ذهنش می رسد، بیان می کند. این بخش بزرگی از مشکل است که خود را به انحاء گوناگون نشان می‌ دهد.

به گفته بولتون، ترامپ آنچنان شیفته تصویری هوایی از «یک پرتاب ناکام موشکی در ایران» شده بود که «خواست آن را نزد خود نگه دارد».

وی افزود که مدت زیادی نگذشته بود که ترامپ آن تصویر را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

شبکه «ای. بی. سی نیوز» بامداد جمعه فاش کرد که ترامپ چند ماه پس از ترک کاخ سفید درباره اطلاعات حساس مربوط به زیردریایی‌های هسته ‌ای این کشور با یک میلیاردر استرالیایی گفت و گو کرده بود.

منابع آگاه به ای. بی. سی نیوز گفتند که جک اسمیت بازپرس ویژه‌ ای که درباره نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده در عمارت ترامپ تحقیق می‌کند، از این موضوع مطلع شده و درباره آن تحقیق کرده است.

به گفته منابع آگاه، دادستان‌ها و مقام‌های «اف. بی. آی» در سال جاری میلادی ۲ بار با پرات عضو باشگاه مارالاگو (عمارت ترامپ) و میلیاردر استرالیایی مصاحبه کرده‌اند. پرات رئیس شرکت «صنایع پرات»" از بزرگ ‌ترین شرکت های صنعت بسته ‌بندی در دنیاست که در آمریکا مستقر است.

بر اساس این گزارش، پرات گفته که ترامپ در آوریل (اردیبهشت/ خرداد) ۲۰۲۱ با وی درباره ناوگان نیروی دریایی آمریکا صحبت کرده بود. این در حالی است که آنها پیشتر نیز در این باره گفت‌وگو کرده بودند.

به گفته منابع آگاه، ترامپ به پرات گفته بود که به عقیده وی استرالیا باید خرید زیردریایی‌های هسته‌ ای از آمریکا را شروع کند. وی درباره اینکه این زیردریایی‌ها معمولا چه تعداد کلاهک هسته‌ای حمل می‌کنند و دقیقا تا چه فاصله‌ای در نزدیکی زیردریایی‌های روسیه قابل ردیابی نیستند، اطلاعاتی در اختیار میلیاردر استرالیایی قرار داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha