۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85249975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر خراسان جنوبی در آماده باش کامل قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در پی وقوع زلزله در افغانستان و احساس آن در مناطقی از خراسان جنوبی، هلال احمر استان به حالت آماده باش درآمد.

محمدعلی کاوسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت‌های ۱۰:۱۱ و ۱۰:۱۹ و ۱۰:۲۵ امروز سه زمین لرزه با قدرت ۶.۳ و ۵.۶ و ۴.۱ ریشتر در افغانستان به وقوع پیوست که این زلزله‌ها در بخش‌هایی از خراسان جنوبی نیز احساس شد.

وی گفت: در پی وقوع این زمین لرزه‌ها بلافاصله تمامی تیم‌های عملیاتی و امدادی و خانه‌های هلال استان به حالت آماده باش کامل درآمدند تا در صورت نیاز به مناطق حادثه دیده اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین تیم‌های درمان اضطراری این استان به همراه تجهیزات کامل فراخوان و آماده شده اند تا در صورت نیاز به افغانستان اعزام شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: تمامی پایگاه ها و شعب امدادی هلال احمر در پی زلزله شدید افغانستان به حال آماده باش کامل درآمده اند و خوشبختانه تاکنون خسارتی از مناطقی که زلزله را احساس کرده اند، گزارش نشده است.

محمود اکبری افزود: به دنبال ارتباط گیری با کشور افغانستان هستیم تا اگر نیاز به امدادرسانی باشد نیرو اعزام کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تمامی شعب هلال احمر آماده باش هستند اما به طور ویژه این آماده باش در شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، درمیان و بیرجند اعلام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم‌های واکنش سریع، امداد هوایی و آنست هم در آماده باش هستند تا در صورت نیاز اعزام شوند.

وی افزود: ارزیابی اولیه توسط خانه‌های هلال انجام شده لذا چون خسارتی گزارش نشده هنوز تیمی اعزام نکرده‌ایم اما این آمادگی وجود دارد که در صورت لزوم حتی به کشور افغانستان هم نیروی امداد و نجات اعزام کنیم.

زلزله با قدرت ۶.۳ ریشتر قبل از ظهر امروز (شنبه) کشور افغانستان را لزراند که کانون آن منطقه قره باغ در شمال هرات بوده است و مناطق از استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را هم لرزاند.

این زلزله تاکنون چند پس لرزه داشته که در این استان هم احساس شده است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha