۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85249979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری قزوین افتتاح شد

قزوین - ایرنا - مراسم افتتاح ۲۷ پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان قزوین با صرف ۱۲ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده سازمان بسیج عشایری استان قزوین در حاشیه این مراسم که در باغستان سازمان جهادی کشاورزی برگزاری شد، اظهار کرد: سال گذشته و امسال و براساس تصمیمات سپاه استان بر تغییر نگاه در حوزه مقاومت بسیج از شکل محلات به عشایری بود که انجام این مساله بیانگر اهمیت متولیان امر به حوزه عشایر و عشایر نشینان است.

سالار سلیمانی افزود: در مناطق مختلف استان از جمله مناطق رودبار الموت شرقی و غربی، کوهین و طارم سفلی به صورت مستقیم مسایل و مشکلات مربوط به حوزه عشایر را حل و فصل می کنیم.

به گفته وی، در همین رابطه نیز جلسات متعددی را با استانداری و سازمان عشایری بسیج استان قزوین در راستای بررسی و رفع مشکلات عشایرنشینان این استان تاکنون برگزار کرده ایم.

به گفته وی، برای حل مشکلات عشایر بایستی یک نگاه ۲ سویه بین عشایرنشینان و متولیان امر در استان برقرار شود چرا که با توجه به ظرفیت بسیج و گروه های جهادی تا حدود زیادی می توان نسبت به بسیاری از مرتفع شدن مسایل و مشکلات این حوزه اقدام کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: هم اکنون خدمات مختلفی را می‌توان توسط سازمان بسیج عشایری از جمله انجام واکسیناسیون رایگان دام‌ها ارایه کرد که تحقق این امر نیازمند ارتباط عشایر با حوزه بسیج عشایری استان است.

نماینده سازمان بسیج عشایری استان قزوین تاکید کرد: با توجه به برگزاری همایش بسیج عشایری در آذرماه سال جاری، پیش بینی شده تا تعدادی از عشایرنشینان استان را در قالب میز خدمت به سپاه دعوت کنیم تا مشکلات و معضلات اساسی آنها مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، طرح های مورد بهره برداری عشایر استان با محوریت آبرسانی پایدار، بهسازی ایل راه‌ها (مسیر کوچ ایل و عشایر) و توزیع پنل خورشیدی بود.

گفتنی است ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار جمعیت عشایر استان قزوین را تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha