۷۰ درصد تسهیلات باید به پشتیبان‌های مشاغل خانگی پرداخت شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: ۷۰ درصد تسهیلات و حمایت‌های مالی باید به پشتیبان‌های مشاغل خانگی پرداخت شود تا زنجیره ارزش (فرایند ارایه محصول از ابتدا تا انتها برای ارزش آفرینی کالا) تقویت شود.

عین الله کشاورز ترک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: یکی از برنامه‌های بسیار مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی در حوزه اشتغال روستایی و تقویت زنجیره ارزش است که با حمایت از پشتیبان‌های مشاغل خانگی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم در مشاغل خانگی باید پشتیبان وجود داشته باشد تا بتواند ضمن خرید مواد اولیه، فرآیند تولید و فروش به ایجاد یک زنجیره ارزش کمک کند.

کشاورز ترک با بیان اینکه بحث بازار فروش محصولات برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: تولید محصول اگرچه مهم است، اما ضروری تر از آن مساله بازار است که تولیدکننده ما بتواند کسب و کار پایداری داشته باشد.

این مسوول ادامه داد: به عنوان مثال بیش از ۵۰ درصد مجوزهای اعطا شده به مشاغل خانگی در استان مربوط به حوزه پوشاک بوده و این موضوع باعث شده تا در برخی از روستاها شاهد یک شبکه گسترده از تولید پوشاک روبرو شویم.

کشاورز ترک به توسعه بازار محصولات مشاغل خانگی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کارهای مهم در این حوزه فروش نرم افزاری محصولات است که انجام این مساله از سوی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در حال پیگیری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین خاطرنشان کرد: احداث بازارچه موقت مشاغل خانگی و روستایی در استان قزوین نیز از دیگر کارهایی بود که با کمک اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین برای توسعه اقتصاد روستا در دستور کار خود قرار داده ایم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha