عملیات مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها و خطری برای سیاست خارجی بایدن

تهران-ایرنا- شبکه خبری آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارشی نوشت که عملیات جدید مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی تهدیدی برای سیاست خارجی «جو بایدن» محسوب می‌شود و ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تخصص وی در سیاست خارجی جهان را امن‌تر می‌کند را تضعیف می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای شبکه ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی نوشت: کارشناسان گفته‌اند که حملات حماس، نواقص اطلاعاتی اسرائیل را آشکار می‌کند و در عین حال سوال‌های جدیدی را درباره اینکه ایالات متحده در ازای زمان صرف شده برای ایجاد قابلیت‌های نظارتی و مشارکت‌ها در خاورمیانه چه چیزی بدست می‌آورد، مطرح می‌شود.

بروس ریدل (Bruce Riedel) افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: این شکست اطلاعاتی عظیم اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها است.

این شبکه خبری آمریکایی در ادامه نوشت: جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده که وعده برقراری مجدد قابلیت‌ها در عرصه سیاست خارجی را داده بود، اکنون با افزایش انتقادها از سوی مخالفانش مواجه شده. بایدن با این خطر روبرو بوده که موقعیت‌های بحرانی در جهانی طی دوران ریاست‌جمهوری اش در حال افزایش است که می تواند پیامدهای منفی برای آینده سیاسی وی به همراه داشته باشد.

بر پایه این گزارش، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در حال مخالفت با دولت بایدن در ارائه تسلیحات به اوکراین در جنگ با روسیه هستند.

یک ژنرال نیروی هوایی آمریکا در ماه ژانویه (دی/بهمن) پیش‌بینی کرده بود که ایالات متحده و چین ممکن است تا سال ۲۰۲۵ وارد جنگ شوند.

این گزارش می افزاید: طرح دولت بایدن برای عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی نیز در خطر نابودی است. اگر جنگ اسرائیل با حماس منجر به کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی در غزه شود، ممکن است سعودی‌ها نسبت به طرح بهبود روابط با دولت یهودی دلسرد شوند.

در این میان ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت که حملات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی به این دلیل است که آمریکا «ضعیف و بی‌تاثیر» دیده می‌شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به تازگی در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین در گفتگو با معالی الشیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر خواستار تلاش برای توقف فوری حملات حماس علیه رژیم اسرائیل شد.

نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha