نماینده سبزوار: تشکیل سازمان ملی سنجش، عدالت آموزشی را تعمیم می‌دهد 

سبزوار- ایرنا- نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور از سوی رئیس جمهور، عدالت آموزشی و تحصیلی را تعمیم می‌بخشد.

بهروز محبی نجم‌آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه امور اداری، رئیس جمهور این اختیار را دارد که سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور را تشکیل داده یا به عنوان یک لایحه به مجلس بفرستد.

وی تصریح کرد: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور می‌تواند یک اساسنامه مفصل داشته باشد و با بررسی همه نظام های آموزشی دنیا و کسب تجارب بیشتر، یک اساسنامه با اهداف و اختیارات خوب برای خود تعریف کند.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور، بستر لازم برای برقراری عدالت آموزشی و بهبود کیفیت آموزش بیش از گذشته فراهم می شود.

محبی نجم آبادی افزود: در مورد سازمان ملی سنجش علاوه بر اینکه دولت می تواند از اختیارات خود استفاده کرده و تمامی ابعاد آن را ویژه ببیند، حتی در صورتی که آن را به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال کند، مجلس نیز از آن حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اصل ۱۲۶ قانون اساسی بیان می کند که رئیس جمهور مسوولیت امور برنامه و بودجه، امور اداری و استخدامی کشور را به طور مستقیم بر عهده دارد که می‌تواند اداره آنها را بر عهده دیگری بگذارد.

محبی نجم آبادی افزود: اصل ۸۵ قانون اساسی نیر بیان می کند مجلس می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته به دولت را با رعایت اصل ۷۲ به کمیسیون‌های مرتبط به آنها واگذار کرده و یا اجازه تصویب آن را به دولت بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha