۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85252513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایستگاه‌های پیش آگاهی آفات در زنجان راه اندازی شد

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ایستگاه‌های پیش آگاهی آفات با هدف جلوگیری از آسیب به محصولات کشاورزی در زنجان راه اندازی شد.

روح الله حسنی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه‌ها در مزارع کشاورزی و در راستای مقابله با حمله آفاتی مثل مگس زیتون و مینوز گوجه فرنگی راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه مبارزه با آفت همگانی ملخ و پرداخت کمک یارانه در مبارزه با مگس زیتون است.

حسنی اظهار داشت: نظارت دقیق بر واردات، تولید و فرموله کردن، توزیع، فروش و مصرف و صادرات سموم آفت کش‌ها، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی در اقدامات مشترک و مؤثر ملی، منطقه ای و بین المللی برای جلوگیری از گسترش و ورود آفات نباتی و فرآورده های گیاهی و باغی به مناطق عاری از آلودگی و توسعه و تقویت پست‌های قرنطینه گیاهی و آزمایشگاه‌های مرجع به ویژه در مبادی ورودی و خروجی از دیگر فعالیت‌ها در حوزه حفظ نباتات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه ۶۰ نوع محصول باغی و زراعی در استان زنجان تولید می‌شود، اضافه کرد: ۹۸ درصد بذر مورد نیاز این محصولات کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود.

حسنی با بیان اینکه استان زنجان در تولید برخی از محصولات از جمله زیتون در کشور سرآمد است، افزود: به منظور بهره‌وری بیشتر در این حوزه‌ها نسبت به ایجاد زنجیره تولید و توسعه صنایع تبدیلی اقدام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha