۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85252645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوش مصنوعی، ابزار جدید سئول برای کنترل امنیت مترو

تهران – ایرنا – سئول از برنامه های خود برای پیشبرد یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای نظارت و ردیابی رفتارهای غیرعادی در بین مسافران مترو، از جمله موارد خشونت آمیز، با هدف تکمیل این سیستم تا پایان سال رونمایی کرد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از کریا هرالد، متروی سئول و بنیاد دیجیتال سئول در بیانیه ای مشترک اعلام کردند در پی بعضی حوادث که نگرانی عمومی در مورد ایمنی در مترو را تشدید کرده است، به دنبال راهکارهای فناورانه برای مقابله با این تهدیدها هستند.

چند ماه پیش یک حادثه چاقوکشی در متروی سئول منجر به زخمی شدن دو مسافر شد. ماه گذشته نیز یک هشدار دروغین در مورد حمله با چاقو در همان خط مترو منجر به مجروح شدن ۱۸ مسافر شد.

هدف از این پروژه ایجاد یک سیستم نظارت و تشخیص فوری برای شناسایی رفتار غیرعادی در بین مسافران مترو است.

این کار با استفاده از فناوری موسوم به «تصویرنویسی» مبتنی بر هوش مصنوعی انجام خواهد شد. این فناوری تصاویر یا فیلم های ویدئویی را به توضیحات متنی تبدیل می کند. سپس متن تولید شده را می توان برای اقدام فوری در صورت وقوع حادثه به مقامات مترو ارسال کرد.

این دو سازمان روز جمعه هفته گذشته یادداشت تفاهمی برای این پروژه امضا کردند و هدف خود را تکمیل فاز طراحی و تست فنی تا ماه آینده تعیین کرده‌اند.

آنها قصد دارند یک ایستگاه را برای آزمایش های اولیه پروژه انتخاب کنند. پس از آزمایش‌های اولیه موفقیت‌آمیز، این سیستم تا سال ۲۰۲۵ به تمامی ایستگاه‌ها و واگن‌های متروی پایتخت کره جنوبی گسترش خواهد یافت.

مسئولان متروی سئول گفتند انتظار می رود این پروژه با تقویت همکاری بین پلیس و پرسنل امنیتی مترو، توانایی های واکنش مقامات را در شرایط بحرانی تقویت کند.

باک هو، مدیر اجرایی متروی سئول، خاطرنشان کرد: «سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص و ردیابی رفتارهای غیرعادی با بهره گیری از فناوری است و واکنش مؤثرتر به حوادثی که مردم را هدف قرار می‌دهند، ممکن می‌سازد. ما متعهد به ایجاد یک محیط امن در مترو با استفاده از زیرساخت های مترو و تخصص فنی خود هستیم.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha