۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85253331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوچ  پاییزه عشایر استان اصفهان تا پایان مهر ادامه دارد
عکس آرشیوی است

اصفهان - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کوچ پاییزه ایل بختیاری و قشقایی از ییلاق استان به سمت مناطق گرمسیری تا پایان مهر امسال ادامه دارد.

به گزارش ایرنا،منصور شیشه فروش روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ۱۲ هزار خانوار عشایر کوچرو در ۴۰۰ نقطه ییلاقی استان اصفهان شامل دهاقان، شهرضا، داران، دامنه، فریدون شهر، سمیرم و چادگان استقرار دارند و از نیمه شهریور هر سال به‌تدریج کوچ پاییزه خود را به سمت قشلاق آغاز می‌کنند.
وی افزود: ایل قشقایی به کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر و ایل بختیاری تا پایان مهر به سمت نقاط گرمسیری خوزستان کوچ می‌کنند.
شیشه فروش گفت: امسال ۱۵ هزار سیلندر گاز مایع برای محافظت از منابع طبیعی و ممانعت از سوزاندن چوب برای سوخت و نیز ۵۰۰ پنل خورشیدی برای تامین برق چادر و نیاز اولیه روشنایی به عشایر استان اصفهان داده شد.
وی همچنین از بازگشایی هزار و ۵۰۰ ایلراه عشایر استان اصفهان خبر داد و گفت : امسال آبرسانی با تانکر به مناطق عشایر نشین انجام و آب باغ‌ها و دام آنان نیز تامین شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: انتظار داریم سازمان امور عشایر امکانات و تجهیزات لازم و نیز اعتبارات مورد نیاز را برای خدمات بیشتر به عشایر استان تامین کند زیرا بسیاری از چشمه ها و قنوات مسیر عشایر خشک شده است و نیاز به مرمت دارد.

جمعیت عشایر استان اصفهان بالغ بر۶۰ هزار نفر برآورد می شود، عشایر ایل بختیاری با آغاز فصل گرم سال از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در در شرق اصفهان سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha