۲۳۰ هزار کودک از خدمات کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی بهره مند شدند

تبریز- ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲۳۰ هزار کودک و نوجوان در شهرها و روستاهای استان از خدمات این کانون بهره مند شدند و از ۳۵۰ هزار جلد کتاب تخصصی ویژه کودکان که در کتابخانه های مرکز موجود است، استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، علی بینش روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی اظهار کرد: در مجموع پارسال نیز ۴۵۰ هزار کودک و نوجوان در شهرها و روستاهای استان از خدمات این کانون بهره مند شدند که پیش بینی می شود امسال بیش از سال گذشته خدمات ارایه شود.

وی گفت: تعداد مراکز و کتابخانه در آذربایجان شرقی کفاف نیازها را نمی دهد و در شهری مثل تبریز که کانون هفت کتابخانه دارد این نیاز بیشتر احساس می شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتماد نخبگان و خانواده ها به این کانون را بزرگ ترین سرمایه آن عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا با بهبود کیفبیت خدمات، از خدشه دار شدن این اعتماد جلوگیری کرده و بر میزان آن بیافزاییم.

بینش ادامه داد: بیش از ۶۰ عنوان فعالیت در سه بخش فرهنگی، ادبی و هنری، این کانون را به یکی از تاثیرگذارترین نهاد در تربیت و پرورش کودکان تبدیل کرده و فعالیت های آن تاثیرات مثبت زیادی در کودکان داشته است. بیش از ۶۰ عنوان فعالیت در سه بخش فرهنگی، ادبی و هنری، این کانون را به یکی از تاثیرگذارترین نهاد در تربیت و پرورش کودکان تبدیل کرده و فعالیت های آن تاثیرات مثبت زیادی در کودکان داشته است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه ها در کانون قبل از آنکه فرهنگی، هنری یا ادبی باشد ارتقا خودباوری و اعتماد به نفس در بین کودکان و نوجوانان است و در واقع ارتقا باورهای دینی و میهنی هدف اصلی این برنامه ها است.

بینش با بیان اینکه همه فعالیت های کانون در کتابخانه سیار و ثابت در راستای همین اهداف بوده و کشف و پرورش استعدادهای درخشان و تربیت کودکان خردمند، خردورز و مسئولیت پذیر در همین راستا صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه ۳۴ مرکز و کتابخانه ثابت و سیار در استان وجود دارد، گفت: در همه مراکز مربیان متخصص و با تجربه حضور دارند و هر آنچه که برای پرورش و کشف استعداد در کودک و نوجوان نیاز است در این مراکز وجود دارد.

بینش بر توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سه کتابخانه سیار روستایی در هادیشهر، ورزقان و چاراویماق و ۲ کتابخانه سیار شهر در تبریز و سه کتابخانه پستی در اهر، مرند و تبریز فعال هستند که کتاب های تخصصی ویژه کودکان را برای این قشر عرضه یا پست می کنند.

وی به برنامه های کانون در حوزه اوقات فراغت نیز اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از فعالیت های کانون مرتبط با اوقات فراغت است و امسال برای جوانان ۲ اردوی کارآفرینی با هدف شناسایی استعدادها و ترویج فرهنگ کارآفرینی برگزار کرده ایم که ظرف چند سال آینده نتایج آن دیده خواهد شد.

بینش همچنین به برگزاری انجمن های تخصصی در پنج محور هنرهای تجسمی، نمایشی، شعر، داستان و عکاسی ویژه نوجوانان اشاره کرد و گفت: برای کودکان نیز بیش از ۸۰۰ کارگاه تخصصی فرهنگی ادبی و هنری در موضوعات نقاشی، پرورش خلاقیت، فلسفه برای کودکان، موسیقی، حدیث و برنامه نویسی برگزار کردیم که مورد استقبال خانواده قرار گرفت.

وی به آغاز عملیات ساخت سالن سینما و کودک ویژه کودک در تبریز اشاره کرد و افزود: امیدواریم این سالن ظرف یکسال آینده به بهره برداری برسد تا به فعالان این عرصه خدمات دهد.

۲۳۰ هزار کودک و نوجوان از خدمات کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی بهره مند شدند

برنامه های هفته کودک در ۲ بخش برای کودک و درباره کودک برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان شرقی همچنین به برنامه های هفته ملی کودک که از ۱۵ مهر آغاز شده و تا ۲۱ این ماه ادامه دارد اشاره کرد و گفت: این برنامه های در دو بخش برای کودکان و درباره کودک اجرا می شود.

بینش ادامه داد: در بخش برای کودکان که با مشارکت خود کودکان در حال برگزاری است اجرای مسابقه، سرود و نمایش عروسکی برنامه ریزی شده تا لحظات شاد برای بچه ها رقم زده شود.

وی افزود: شعار امسال هفته ملی کودک، «کودکی بهتر زندگی بهتر» انتخاب شده از این رو برنامه های کانون با محوریت ایجاد نشاط اجتماعی برگزار می شود

وی همچنین از اکران فیلم انیمیشن «بچه زرنگ» که تولید کانون پرورش فکری است خبرداد و گفت: این فیلم هم اکنون در سینماهای تبریز در حال اکران است.

بینش ادامه داد: قصه گویی یکی دیگر از برنامه های ویژه هفته ملی کودک است که مرحله انتخابی آن آغاز شده و با انتخاب نفرات برتر، بخش استانی آبان ماه امسال برگزار می شود.

وی بیان کرد: در بخش درباره کودک نیز، نشست های تخصصی با محوریت اجتماعی، فضای مجازی، بهداشت فردی، محیط زیست، میزاث فرهنگی و اعتقادات و باورهای دینی برای خانواده ها برگزار می شود.

وی در مورد تولید محصولات فرهنگی، سرگرمی و بازی های فکری و فیلم و نمایش عروسکی در استان نیز گفت: این فعالیت به صورت متمرکز از طریق معاونت تولید کانون مستقر در تهران صورت می گیرد و استان ها کار شناسایی افراد مستعد و وصل آنها به این معاونت را دارند و در چند سال گذشته تولیدات فاخری از استان از طریق این معاونت تولید و در عرصه کشور توزیع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha