گواری: راهبرد المپیاد آمادگی جسمانی نخبه‌گزینی است

تهران- ایرنا- نشست خبری اولین المپیاد آمادگی جسمانی با حضور سرپرست فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نشست خبری اولین المپیاد آمادگی جسمانی سراسر کشور صبح امروز با حضور احمد گواری سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی و امیر عظیمی سرپرست هیئت استان تهران در محل این فدراسیون برگزار شد.

احمد گواری در این نشست با بیان اینکه فدراسیون امادگی جسمانی نقش پشتیبان دارد اظهار داشت: فدراسیون کار خود را از یکسال گدشته به صورت مستقل آغاز کرده است و ۲ هدف اصلی دارد. توسعه ورزش همگانی و ارتقا سلامت در کنار توسعه ورزش قهرمان از مهمترین راهبرد این فدراسیون به شمار می رود. البته این اهداف در ظاهر ساده اما نیاز به یک بسیج گسترده در کشور است.جمعیت جوان دانش اموزی، دانشگاهی، نیروهای مسلح و شهرداری ها می توانند کمک کار باشند. مذاکراتی با این دستگاه ها انجام شده و نتایج خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: ۲۷ رشته تحت پوشش داریم و برای توسعه و معرفی آنها برنامه زیادی داریم و به دنبال ترویج ان در جامعه هدف هستیم. در بحث قهرمانی نیز با فدراسیون ها مذاکره کردیم و آنها نیز نمایندگان خود را معرفی کردند. برای توسعه ورزش قهرمانی آمادگی جسمانی اساس و پایه قهرمانی است. آمادگی جسمانی خواست ورزشکاران حرفه ای نیست و برای هر صنفی ضرورت دارد. در برخی از اقشار به خاطر سبک زندگی شرایط جسمانی نامطلوب است و فدراسیون برای ان باید تدابیر لازم را انجام دهد.

سرپرست فدراسیون گفت: برگزاری رقابت حرفه ای از دیگر اهداف فدراسیون است و به زودی المپیادآمادگی جسمانی برگزار می شود و در مسابقات رشته های رقابت محور در دستور کار قرار می گیرد و این نخستین المپیاد در فدراسیون است. این المپیاد در ۷ رشته زنان و پنج رشته مردان برگزار می شود. هدف توسعه و جذب بیشتر ورزشکاران است.

وی در خصوص استعدادیابی گفت: برنامه ویژه با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادها داریم اما المپیاد پیش رو یک رقابت نخبه گزینی است.

سرپرست فدراسیون در خصوص انتخابات این فدراسیون افزود: زیرمجموعه و تابع وزارت ورزش هستیم و هر زمانی تاریخ جدید اعلام شود ما مشکلی نداریم. البته این موجب توقف اهداف ما نخواهد شد بلکه کارها به خوبی در حال انجام است.

امیر عظیمی سرپرست هیات استان تهران در این نشست خبری ادامه داد: المپیاد آمادگی جسمانی رقابت نهایی ورزشکاران منتخب استان ها است و پیش بینی ما این است ۶۰۰ نفر در ۲ بخش زنان و مردان حضور داشته باشند. المپیاد با هدف ارتقا سلامت برگزار می شود. هر چه آمادگی جسمانی بالا باشد زمینه برای ورزش قهرمانی هموار می شود. در المپیاد هفت رشته برگزار خواهد شد که در سطح جهان نیز رقابت دارند. این رویداد ۲۵ تا ۲۸ مهرماه در ورزشگاه شهید معتمدی کارگران برگزار می شود.

عظیمی این را هم گفت: بودجه استعدادیابی جدا است و یکی از اهداف فدراسیون به شمار می رود. تمام کارگاه‌ها و مسابقات در مراکز خصوصی برگزار می‌شود و در این راه با نهادهای مانند شهرداری ها ارتباط داریم. بودجه مسابقات را هم وزارت و هم از طریق جذب اسپانسر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha