به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به اصفهان، این سه دختربچه در این میزگرد از حس عاشقانهشان نسبت به جشنواره فیلم کودک اصفهان میگویند. هنگامی که خبر فرضی تمام شدن جشنواره را میشنوند خیلی ناراحت میشوند. چون دوست دارند داستان فیلم تماشا کردن و کنار هم بودن ادامه داشته باشد.
صحبتهای بچهها درباره مدرسه و مقایسهاش با جشنواره حاوی نکات جالبی است. آنها جشنواره را بیشتر از مدرسه دوست دارند. چون در مدرسه باید مشق بنویسند. ولی در جشنواره فقط نکاتی که از فیلم آموختهاند را در دفترچهای یادداشت میکنند. بچهها اجبارا به مدرسه میروند؛ ولی فیلمدیدن را با میل و علاقه خودشان انتخاب میکنند.
باید تحقیق و پژوهشی علمی انجام شود که نشان دهد آنها از مدرسه بیشتر میآموزند یا از فیلمها. یکی از راه حلهای این چالش هماهنگ کردن نظام آموزشی با ذائقه و خواستههای بچههاست. میشود بسیاری از نکات آموزشی را در قالب فیلمهای داستانی و مستند گنجاند و در مدارس به بچهها ارائه کرد. کودکان از سیستم آموزشی که در آن مشق و کتاب حرف اول را میزند خستهاند. آنها دوست دارند سر کلاس هم تفریح کنند و هم نکات جدید یاد بگیرند.
مدرسهای موفق است که بتواند سینما و بازی و خیالپردازی و قصهگویی و آموزش را با هم ترکیب کند. در این وضعیت شاید مدرسه هم بتواند به اندازه جشنواره جذاب باشد و بچهها دلشان برای درس و کلاس هم به اندازه جشنواره تنگ شود.
نظر شما