۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85253804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: نمایشگاه‌های بین المللی زمینه ارتقای تعاملات خارجی را فراهم می‌کند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی بین المللی موجب گردهمایی تجار و تولید کنندگان و فراهم شدن زمینه ارتقای تعاملات بازرگانی با شبکه‌های خارجی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن افشارچی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه در زنجان افزود: یکی از برنامه های مهم این استان در حوزه اقتصادی، تسهیلگری و ایجاد زیرساخت های مربوط به تعاملات بین المللی است.
وی با بیان اینکه استان مسیرهای مختلفی را مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: یکی از این اقدامات برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه است.
این مسوول ادامه داد: تمامی تلاش استان به عنوان بخش دولتی تسهیلگری و گره گشایی است و طوری عمل می کنیم که تجار و تولید کنندگان به راحتی بتوانند در برقراری ارتباط با تجار کشورهای دیگر موفق عمل کنند.
افشارچی خاطرنشان کرد: از جمله کارهای انجام شده با هماهنگی نمایندگی وزارت‌ خارجه در استان، ارتباط گیری بسیار خوب با مجموعه سفرا و رایزنان کشورهای دیگر است.

وی ابراز امیدواری کرد: این ارتباطات نتیجه خود را طی سالهای آینده در شاخص کلان اقتصادی کشور از جمله‌ صادرات نشان دهد.

استاندار زنجان یادآور شد: ایجاد زبان مشترک بین تجار و تولیدکنندگان وضعیت بهتری را در این حوزه فراهم و بخش دولتی نیز مسیر را تسهیل می کند.

واحدهای تولیدی زنجان مواد اولیه خود را از صنایع مادر تامین می‌کنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز گفت: اغلب واحدهای تولیدی استان مواد اولیه خود را از صنایع مادر تامین می‌کنند و قیمت ها نیز مطابق نرخ های جهانی است.
صمد یوسفی اصل بابیان اینکه به جرات می‌توان گفت این واحدها بالاتر از بورس مواد اولیه خود را تامین می کنند، اظهارداشت: اکثر واحدهای تولیدی استان کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می‌کنند و از طرفی وقتی ظرفیت خالی دارند مجبور هستند با این وضعیت و برای رقابت به بازار های جهانی فکر کنند.

این مسوول ادامه داد: واحد تولیدی که به بازارهای جهانی فکر نکند به طور قطع ادامه حیات آن سخت خواهد بود.

یوسفی اصل افزود: با توجه‌ گسترش‌ فناوری و ارتباطات نوین، ارتباط و گفت و گوی رو در رو و صمیمانه، امری ضروری است و نمایشگاه فرصتی را برای تحقق این موضوع مهم فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه روسیه به لحاظ اقتصادی مزایای مختلفی برای کشورمان دارد اظهار داشت: تجار ۲ کشور با آشنایی هر چه بیشتر به لحاظ فرهنگی نیز می‌توانند به یکدیگر نزدیک شوند.

این مسوول ادامه داد: فرهنگ تجارت یک فرهنگ ریشه دار بوده است و می تواند زمینه تجارت بزرگی را بین ۲ کشور فراهم کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه تا کنون نمره قابل قبولی را تجارت بین ۲ کشور کسب نکرده است و اگر فعالان اقتصادی کشورمان فرصت را غنیمت ندانند کشورهای دیگر وارد عمل خواهند شد.
این مسوول خاطرنشان کرد: تکرار این نمایشگاه در سال‌ های آینده در این استان می‌تواند زنجان را به مرکز تجارت با کشور روسیه تبدیل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha