۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85253978
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وب‌سایت پایگاه میراث جهانی میمند راه‌اندازی شد

کرمان - ایرنا - مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند از راه‌اندازی وب سایت رسمی پایگاه میراث جهانی میمند به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اسپانیایی خبر داد و گفت: این وب سایت اطلاعات جدیدی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، رضا ریاحیان افزود: وب‌سایت پایگاه میراث جهانی میمند با هدف اطلاع رسانی به مخاطبان متخصص و غیرمتخصص طراحی و راه‌اندازی شده و هم اکنون در حال تکمیل شدن است.

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر فرهنگی میمند با بیان اینکه این سایت در یک ماه گذشته دوره آزمایشی خود را سپری کرده و از ابتدای ماه جاری به بهره‌برداری رسیده است اظهار داشت: این سایت علاوه بر معرفی مجموعه میراث جهانی میمند، شامل بخش‌هایی همچون خدمات گردشگری، چشم‌انداز، بایگانی و غیره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند برای بازدید از سایت اینترنتی پایگاه میراث جهانی میمند به نشانی Visitmaymand.ir و Visitmaymand.com مراجعه کنند.

آماده‌سازی پروند ثبت ملی ۶ اصله درخت گردو و ۲ قلعه تاریخی بافت در دست اقدام است

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت گفت: پرونده ۶ اصله درخت گردو کهنسال روستای‌های قالان و مغوییه و 2 قلعه تاریخی کهت خبر و اسلام‌آباد دشتاب شهرستان بافت برای ثبت ملی آماده می‌شود.

علی نجفی‌نژاد افزود: درختان گردو شهرستان بافت که پرونده آنها برای ثبت ملی در حال آماده سازی است دارای قدمتی بیش از هزار سال هستند.

وی اظهار داشت: همچنین قلعه تاریخی کهت نیز مربوط به دوره اشکانی و قلعه تاریخی اسلام‌آباد مربوط به دوران صفویه است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت ادامه داد: پرونده‌های مذکور پس از تکمیل شدن برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بافت دارای آثار تاریخی و طبیعی باارزشی است که هر کدام ارزش ثبت در فهرست آثار ملی را دارند که در تلاشیم با همکاری کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان این موضوع ادامه‌دار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha