دولت به دیم‌کاران بوشهری تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند

بوشهر- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: به منظور تشویق کشاورزان به کشت در زمین‌های دیم، دولت اقدام به ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به همراه یک سری مشوق‌های دیگر به کشاورزان این استان می‌کند.

کبری توکلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در زمینه افزایش عملکرد و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در دیم‌زارها جهت تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این ادوات شامل انواع کارنده‌ها، سمپاش، پهباد، هد برداشت محصولات، چیزل و کولتیواتور است که از طریق تسهیلات با بهره پایین در اختیار کشاورزان دیم‌کار پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: سقف این تسهیلات با بهره قرض الحسنه چهار درصد و بستگی به نوع ادوات کشاورزی دارد که در برخی مانند "پهباد"، "سنگ جمع کن" و "ردیف کار حبوبات " بیش از سایر دستگاه‌ها است.

توکلی یادآور شد: در این طرح علاوه بر همکاران سازمان جهاد کشاورزی، ۱۹ کارشناس کشاورزی و ۱۰ نفر به عنوان راننده جدید از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح استان مشغول به کار می شوند.

وی بیان کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان با هدف افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دیم در حال اجرا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است که با همکاری ستاد اجرای فرمان امام(ره) و سازمان جهادکشاورزی در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح برای اولین سال در استان بوشهر در سطح ۲۰ هزار هکتار در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیلم و تنگستان آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح می توان به تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز و استفاده بهینه از منابع آب اشاره کرد.

توکلی اضافه کرد : این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم، جو، نخود، عدس و علوفه‌ها (نخود علوفه ای، ماش علوفه ای، قصیل)، دانه‌های روغنی ( کاملینا، کلزا و گلرنگ ،آفتابگردان و سویا ) وگیاه دارویی زیره سبز است.

وی بیان کرد: آموزش رایگان به کشاورزان، تخفیف بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت یارانه کود وتامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اعطا می‌شود.

توکلی یادآور شد: همچنین خرید تضمینی محصولات نیز از برنامه‌های حمایتی و تشویقی این طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha