هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس در خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: هیات‌های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان تا سطح بخشداری‌ها در موعد مقرر تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا سید محمدرضا طالبی روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: بنا بر تقویم انتخاباتی اقدامات لازم در استان انجام شده است و تاکنون هیچ مشکلی درخصوص تشکیل هیات‌های اجرایی با همکاری خوب هیات‌های نظارت نداشتیم.

وی گفت: در اجرای برخی برنامه‌ها اگر تاخر و تقدم صورت گیرد، مشکلی ایجاد نمی‌شود اما در مورد انتخابات با توجه به برنامه زمان بندی که اعلام شده و موضوع ثبت در سامانه تاخیر در این زمینه از هیچ مسئولی قابل پذیرش نخواهد بود لذا بررسی و آماده کردن پیش نیازهای لازم برای برگزاری انتخابات اسفند امسال ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مراحل اجرای انتخابات به صورت زنجیره‌ای است و چنانچه حلقه‌ای مفقود شود زنجیره از هم گسسته خواهد شد در نتیجه هر مرحله‌ از اجرای انتخابات باید در وقت و موعد خودش انجام شود.

وی افزود: باید برنامه ریزی لازم برای انعکاس خبری پروژه‌های در دست اجرا و انجام شده در استان با همکاری مسئولان دستگاه مربوطه به منظور امید آفرینی در جامعه صورت گیرد تا آگاهی مردم در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی افزایش یابد.

طالبی بر بکارگیری نیروهای فنی در ارتباط با انتخابات تاکید کرد و گفت: فرمانداری‌ها ۲ تا سه نفر نیروی آموزش دیده را در اختیار داشته باشند و در این زمینه دستگاه‌ها را موظف کنند تا نیروی واجد شرایط را در اختیار قرار دهند، آموزش‌های لازم نیز در موعد مقرر ارائه شود.

وی تاکید کرد: آموزش، مهمترین و محوری ترین کار برگزاری انتخابات است لذا آموزش محلی و منطقه‌ای نیروهای اجرایی و فنی انتخابات مد نظر باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی ادامه داد: بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای حضور حداکثری مردم در انتخابات با ایجاد امیدآفرینی در دستور کار مسئولان و فرمانداران استان قرار گیرد.

وی از انتخابات به عنوان عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهمترین مجرای تحقق حاکمیت مردم یاد کرد و گفت: انتخابات باعث خنثی سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمن همچنین افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی می‌شود.

طالبی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای سال بر چهار مولفه اثرگذار در انتخابات شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت تاکید کردند که اعضای ستاد انتخابات و عوامل اجرایی وظیفه دارند در این چهار حوزه نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی اظهار کرد: عوامل اجرایی در موضوع سلامت انتخابات نقش مهمی دارند و همه ما باید مُر قانون انتخابات را رعایت کنیم لذا از همه دست‌اندرکاران اجرایی می‌خواهیم قانون انتخابات را چند بار مطالعه کنند تا بتوانند به استناد مفاد قانونی به مردم پاسخ دهند و از سوء استفاده افراد فرصت طلب و رسانه‌های معاند جلوگیری کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن از مدت‌ها قبل انتخابات را به عنوان یک مولفه مهم و اساسی در دستور کار قرار داده و به دنبال این است که سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را تحت الشعاع قرار دهد و به آن ضربه بزند در نهایت به بی‌کفایتی نظام در موضوع انتخابات بپردازند لذا در این موضوعات باید تلاش کنیم که بهانه به دست دشمن ندهیم.

وی بر پیشگیری از شائبه‌های انتخاباتی تاکید کرد و افزود: نباید گفته، عمل و رفتاری داشته باشیم که منجر به ایجاد شائبه درخصوص انتخابات شود و شبهات احتمالی نیز به موقع پاسخ داده شود.

طالبی با اشاره به لزوم هم افزایی در برگزاری انتخابات گفت: طبق قانون انتخابات تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات و نهادهای قانونی و موسسات دولتی و وابسته به دولت، شهرداری‌ها و موسسات عمومی موظفند کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار مجریان انتخابات قرار دهند.

هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس در خراسان جنوبی تشکیل شد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون هم‌افزایی و همکاری کم‌نظیری در این دوره بین هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات وجود داشته است که ادامه دارد.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی افزود: بدون هیچ گونه دغدغه‌ای هیات‌های اجرایی انتخابات در سطح استان در رده‌های مختلف تشکیل شده و رضایت کامل وجود دارد که از دولت سیزدهم همین انتظار است.

وی با اشاره به اینکه همواره تعامل لازم بین اجرا و نظارت بر انتخابات در خراسان جنوبی وجود داشته است گفت: حساسیت‌های مختلفی برای انتخابات امسال وجود دارد همانطور که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال اشاره کردند که این انتخابات مهم است و می‌تواند مظهر اقتدار ملی باشد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: اگر انتخابات در کمال سلامت و رقابت جدی همه جریانات قانونی و همه سلایق و علایق با حضور حداکثری مردم برگزار شود قطعا اقتدار ملی را در این برهه حساس کنونی بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: انتخابات امسال برای آینده کشور بعد از این پیچ تاریخی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها تکرار شده جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

یعقوبی گفت: اینکه رئیس جمهور و دولتمردان اکنون با قوت پای کار هستند، زمینه مشارکت مردم را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: هیات‌های نظارت بر انتخابات از حدود یک ماه قبل در کشور و استان‌ها تشکیل شده و تفاوت نسبت به قبل این است که این هیات‌ها در بخش‌ها تشکیل نشده و فقط یک نفر به عنوان نماینده هیات نظارت در بخش‌، کار نظارت را برعهده خواهد داشت.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی گفت: همدلی و صمیمیت بین ۲ بال اجرا و نظارت باید وجود داشته باشد که این ویژگی در کشور و خراسان جنوبی وجود دارد و باید شاکر خداوند باشیم.

وی اظهار کرد: رعایت اصل قانون و بی طرفی در انتخابات همواره مورد توجه است و ایجاد هیچ شائبه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست.

یعقوبی افزود: رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به این نکته اشاره کردند که توپخانه‌های دشمن از اکنون برای انتخابات فعال شده‌اند لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان چهار حوزه انتخابیه اصلی دارد و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha