۱۸.۳ میلیمتر باران در «زرنه» خراسان شمالی ثبت شد 

بجنورد-ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: شبانه‌ روز گذشته ۱۸.۳ میلیمتر باران از ایستگاه زرنه در شهرستان مرزی راز و جرگلان ثبت شد که بیشترین میزان بارش را در استان دارد.

مهری هاشمی دوین روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در گیفان شهرستان بجنورد هم ۱۵ میلیمتر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه با فعالیت سامانه بارشی در استان، دمای هوا در مناطق مختلف کاهش یافته است افزود: ناپایداری هوا امروز هم در استان ادامه دارد که سبب وزش باد، بارش بارش باران و در برخی مناطق رعد و برق و رگبار می شود.

هاشمی دوین افزود: در ارتفاعات، مه پیش بینی شده است و با توجه به رگباری بودن بارندگی ها، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی امشب از استان خارج می شود خاطرنشان کرد: مردم استان تا صبح فردا، کاهش دمای استان به میزان ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته سرچمشه در شوقان با کمینه دمای ۹.۵ درجه سانتیگراد خنک ترین و بام و صفی آباد با بیشینه دمای ۳۱.۲ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بود.

به گزارش ایرنا، هواشناسی خراسان شمالی نسبت به کاهش محسوس دمای هوا هشدار داد و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

سامانه بارشی از عصر روز گذشته استان را دربر گرفته و سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و در پاره ای نقاط موجب رگبار باران و رعدوبرق می شود.

بیشترین فعالیت سامانه در شمال غرب، شرق و جنوب شرق استان شهرستان های راز و جرگلان، فاروج، شرق اسفراین و جنوب شیروان و بجنورد پیش بینی شده است و این سامانه بارشی تا روز جمعه ادامه دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha