روایت «قله‌های محتوای دیجیتال» با چاشنی جهاد تبیین در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - حرکت در مسیر تولید محتوای دیجیتال گامی است که در راستای معرفی کسب و کارهای نوپا با مهارت‌های فردی عجین می شود و این گام‌های نو امسال در آذربایجان‌غربی در قالب پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج با موضوع روایت قله ها چاشنی جهاد تبیین را با خود همراه کرده‌است.

به گزارش ایرنا تولید محصولاتی از جنس فرهنگی این روزها خریداران بسیاری دارد که جدای از تاثیرگذاری آن منجر به ایجاد اشتغال برای بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده در رشته های فنی و حرفه‌ای و هنری خواهد شد؛ جوانان مستعد آذربایجان غربی امسال هم مانند سالهای گذشته پا در عرصه تولیدات دیجیتالی گذاشتند و در گعده ای دیگر محصولاتی از نوع فرهنگی تهیه کردند.

به نظاره نشستن جنب و جوش ۴۸ ساعته حدود ۱۶۷ جوان از سراسر آذربایجان غربی در مصلای امام خمینی (ره) بدون اتلاف حتی چند دقیقه دلنشین است؛ تیم‌ها متشکل از چهار تا پنج نفر و از یکی از شهرستان های آذربایجان غربی هستند، از چالدران محروم ترین شهرستان در شمال این استان طولی و مرزی گرفته تا سردشت در جنوب آذربایجان غربی در کنار همدیگر دیده می‌شوند.

شرکت کنندگان به گفته مسوولان برگزاری و هم تیمی هایشان در چندین ساعت گذشته حتی ۲ ساعت نیز استراحت مستمر نداشتند و این بیانگر عزم آنان به کار تولید محتوا در فضای مجازی برای لبیک به جهاد تبیین و روایت پیشرفت‌هاست.

۱۶۷ نفر در پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج حضور دارند

توحید توانا دبیر برگزاری پنجمین رویداد تولید محتوای بسیج آذربایجان غربی در این زمینه گفت: در مجموع این رویداد از ۱۶ مهرماه با پذیرش اعضای شرکت کننده شروع شد و ۱۶۷ نفر در این زمینه در قالب پویانمایی، اپلیکیشن های موبایل و بازی های موبایلی شرکت دارند و قرار است بعد از پایان رقابت از تولیدات برتر تجلیل شود.

به گفته وی، داوری آثار با حضور متخصصان هربخش انجام می‌شود و شرکت کنندگان ایده های خوبی دارند و تیم‌های آموزش دیده و تحصیل‌کردگان دانشگاهی به ویژه در رشته های هنری در این زمینه پیشتاز میدان هستند.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری بهتر و ارتقای سطح این رویداد موضوعات بسیار کلی به شرکت کنندکان از ۱۰ روز قبل با عنوان روایت قله ها ارائه شده‌است تا شرکت کنندگان با همفکری با همکاران بتوانند تولیدات کیفی تر و بهتری ارائه کنند.

روایت قله‌های محتوای دیجیتال با چاشنی جهاد تبیین در آذربایجان‌غربی

فضای مجازی بستری مطلوب برای رونق کسب و کارهای خانگی است

فاطمه قدسی از اعضای تیم فلامینگو از شرکت کنندگان این رقابت تولید محتوایی است که در سال گذشته در زمینه پویانمایی موفق به کسب مقام اول در آذربایجان‌غربی شدند.

اعضای این تیم که اغلب بانوان جوان هستند، سال گذشته در زمینه اغتشاشات اقدام به تولید محتوا کرده بودند؛ آنها همه یک‌صدا بر این باور هستند که فضای مجازی بستری مطلوب برای کسب و کارهای خانگی برای بانوان علاقمند است.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این رقابت‌ها به نام فاطمه فتانتا اظهار کرد: در بخش پویانمایی در این رقابت‌ها همراه با گرافیست، انیماتور و سایر همکاران در این دوره شرکت کردیم و با لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین درصدد هستیم تا بخشی از پیشرفت‌های مهم علمی کشور را در درمان سرطان ارائه کنیم.

روایت قله‌های محتوای دیجیتال با چاشنی جهاد تبیین در آذربایجان‌غربی

تولید محتوای مجازی فرصتی برای تبیین دستاوردهای علمی نظامی اسلامی است

امیر حسین ملازاده عضو دیگر این تیم با اشاره به اینکه پایه مسابقات درباره روایت پیشرفت‌ها و دستاوردها در پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب است؛ او صحبت‌های هم تیمی اش را این چنین ادامه داد: تاکنون در ارائه موفقیت‌های بخش سلامت و فناوری محتواهای مطلوبی تهیه نشده در حالی که دستاوردها وسیع است و هم اکنون در صدد تهیه یک انیمیشن در این زمینه هستیم.

محدثه باقرزاده که از میاندوآب به همراه تیم خود در این دوره از رقابتها شرکت کرده‌، در زمینه جمعیت و فرزندآوری قرار است به تولید محتوا بپردازد چرا که به عقیده تیم وی این موضوع دارای حساسیت خاصی بوده و جزء نیازهای اساسی برای تبیین است.

علی پاییز چیانه از نقده به همراه تیم چهار نفره خود در این دوره مشارکت دارد و در بخش تولید بازی سازی حضور دارند و یک شرکت کاری نیز برای خود دارند و در کنار کارآفرینی توانسته‌اند نام این شهرستان را هم در استان برجسته کنند.

روایت قله‌های محتوای دیجیتال با چاشنی جهاد تبیین در آذربایجان‌غربی

تیم وی در زمینه کارآفرینی در زمینه گرافیک و بازی سازی فعال هستند و معتقد است که زمینه سازی برای رقابت سازنده در مسیر بیان دستاوردهای محققان کشور و یا ایثارگری های رزمندگان محدود به مکان و زمان خاصی نیست.

علی مکرم نیز به عنوان سرپرست تیمهای شهرستان ارومیه با ۶ تیم در این رویداد بسیج حضور دارد و براین باور است که استعدادیابی نیروها و ارزیابی خلاقیت‌های این افراد می‌تواند بستر خوبی برای تشکیل گروه‌هایی برای تولید محتوا جهت مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد.

وی گفت: جهت موفقیت در این زمینه داشتن استعداد و مهارت های فردی مهمترین عامل تاثیر گذار در کنار تحصیلات دانشگاهی است و بهترین بستر برای کسب و کار در کشور و حتی فرامرزی است.

کار در بستر فن‌آوری اطلاعات به رفع معضل بیکاری پنهان و آشکار کمک می‌کند

مسوول برگزاری پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج آذربایجان غربی معتقد است که کار در بستر فن‌آوری اطلاعات موضوعی است که می‌تواند تا حدود زیادی به رفع معضل بیکاری پنهان و آشکار در جامعه کمک کند.

سرهنگ پاسدار نوذر شریعت پناه در این باره گفت: توجه به انجام دادن فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازارهایی مبتنی بر اینترنت و شبکهٔ گستردهٔ جهانی یا همان اقتصاد دیجیتالی موضوعی است که در چند دهه اخیر رونق و پویایی خاصی به علت تاثیر گذاری محتواهای تولیدی در بازارهای جهانی کسب کرده‌است.

وی اظهار کرد: مسوولان قرارگاه فضای مجازی بسیج در آذربایجان‌غربی برحسب نیازسنجی های انجام شده در این زمینه با اقدامی سنجیده در سال جاری برای شناسایی استعدادهای موجود در این بخش وارد عرصه شده‌اند تا در جریان یک رویداد در کنار شناسایی استعدادهای بومی زمینه حمایت و معرفی افراد شاخص را در تولید محتواهای فاخر فراهم کنند.

شریعت پناه گفت: آثاری با محوریت موضوع مقاومت و حمایت از مردم فلسطین نیز در این رویداد تولید می‌شود.

روایت قله‌های محتوای دیجیتال با چاشنی جهاد تبیین در آذربایجان‌غربی

جوانان میدان دار تولید محتوا در فضای مجازی باشند

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در بازدید از روند اجرایی این رویداد گفت: جوانان لازم است همواره میدان دار تولید محتوای لازم در فضای مجازی به ویژه در مسیر مطالبات رهبر معظم انقلاب باشند.

سردار سرتیپ پاسدار محمد رجبی اظهار کرد: این رویداد همتی جمعی از همه شهرستان‌ها برای ارائه کار کیفی تر است و اراده شرکت کننده ها برای حضور در این رقابت چشمگیر و ستودنی است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن استعداد و علاقه جوانان دهه هشتاد و هفتادی ها در این رویداد اظهار کرد: از تیمهای شرکت کننده انتظار می‌رود در این زمینه بیشتر تلاش کنند و تولید محتوای دیجیتال و فعالیت مجازی مختص زمان و مکان کوتاهی نیست.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه تولید محتوای دیجیتال مهمترین نیاز در جنگ رسانه‌ای امروز است، گفت: تولید محتوای دیجیتال توسط جوانان خلاق با ایده‌های نو در این عرصه به عنوان نیاز فضای مجازی و رسانه‌ای ضروری است.

روایت قله‌های محتوای دیجیتال با چاشنی جهاد تبیین در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز از این رویداد بازدید و با شرکت کنندگان در آن صحبت کرد که این رویداد بسیار مورد توجه نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفت و بارها تحسین او را برانگیخت.

رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج با حضور بیش از ۴۰ تیم و ۱۶۷ شرکت کننده به مدت سه روز در مصلی ارومیه برگزار شد که تیم های برتر این رویداد به مرحله کشوری که به زودی برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha