فرمانده سپاه مراغه: مطالبه‌گری مصداق امر به معروف است 

مراغه- ایرنا- فرمانده سپاه مراغه در پاسخ به این سوال را چرا باید مطالبه‌گر باشیم، گفت: مطالبه‌گری مصداق امر به معروف و نهی از مکر است تا آثار سوء کم‌کاری، غفلت و عدم شایسته‌سالاری جبران شود. 

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار «یحیی حیدری» روز پنج‌شنبه در آیین افتتاح مجمع مطالبه‌گران این شهرستان در مسجد «شیخ‌بابا» افزود: رسالت پاسداری نیز بر مبنای مطالبه‌گری استوار است و پاسداران در هر جایی که انقلاب با مشکل مواجه شود، وظیفه تذکر و مداخله را بر عهده دارند.

وی مطالبه‌گری را یکی از دغدغه‌های رهبری دانست و افزود: با این حال مطالبه‌گران این مجمع نباید از رهبری هزینه کنند زیرا ممکن است شیوه مطالبه‌گری ما درست نباشد.

وی دقت را لازمه مطالبه‌گری خواند و ادامه داد: مطالبه‌های ما در برخی از موارد شاید با ادعاهای معاندان مماس باشد و از این‌رو باید با حساسیت برخورد کنیم و آب در آسیاب دشمن نریزیم.

فرمانده سپاه مراغه همچنین ارایه راهکار را در کنار مطالبه‌گری ضروری خواند و ادامه داد: مطالبه‌گری نباید به تزریق ناامیدی در جامعه منجر شود و قبل از هر اقدامی، ابعاد قضیه باید بررسی شود.

سرهنگ حیدری، دوری کردن از حب و بغض در مطالبه‌گری را نیز یادآوری کرد و ادامه داد: جهاد امیدآفرینی بیشتر از مطالبه‌گری در سخنان رهبری تکرار شده است و داشته‌هایمان را هم باید بگوییم.

وی اضافه کرد: وجود برخی از مشکلات در حوزه مدیریتی مراغه به این معنا نیست که هیچ کاری انجام نشده است و باید توجه کرد که مشکلات فرهنگی مراغه برجسته‌تر از بقیه حوزه‌هاست.

سرهنگ حیدری با تاکید بر اینکه مطالبه فردی جواب نمی‌دهد و مطالبه‌گری در قالب مجمع مفیدتر است، اظهار کرد: مطالبه‌گری منطقی در خصوص یک مساله باید تا زمان رفع آن ادامه یابد و نتیجه‌محور باشد.

مطالبه‌گری فردی دچار اشتباه‌های فراوان است

معاون مجمع مطالبه‌گران آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه این مجمع با دستور مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان راه‌اندازی شد، گفت: مطالبه‌گری فردی دچار اشتباه‌های فراوان است و مطالبه در این مجمع به صورت گروهی پیگیری می‌شود.

فرمانده سپاه مراغه: مطالبه‌گری مصداق امر به معروف است 
جلسه تشکیل مجمع مطالبه‌گران مراغه

«پیمان سربخشیان» با بیان اینکه مجمع استانی زیرنظر قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت بقیه الله(عج) فعالیت دارد، اضافه کرد: این مجمع به تدریج در شهرستان‌های مختلف استان راه‌اندازی می‌شود و یکی از مزیت‌های اصلی آن جمع‌آوری اطلاعات دقیق قبل از مطالبه‌گری است.

وی به چتر حمایتی حقوقی، قضایی و رسانه‌ای اعضای مجمع اشاره و تاکید کرد: اولین گام خودسازی است و به فرموده رهبری باید از سیم‌ِ خاردار نفسِ عبور کرد تا بتوانیم از سیم خاردار دشمن عبور کنیم.

«سربخشیان» حرکت مماس با مشکلات کشور را خواسته رهبری عنوان کرد و افزود: مجمع مطالبه‌گران در حقیقت یک تشکل مردمی است که از مردم مشورت گرفته و تحقق آنها را از مسئولان مطالبه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا در این جلسه «جعفر قهرمان» به عنوان دبیر مجمع مطالبه‌گران این شهرستان معرفی شد و چندین نفر از اعضا از جمله «بیاض محرم‌زاده» و «مصطفی پرموز» در خصوص برخی مشکلات شهرستان مطالبه‌گری کردند؛ آنان معتقد هستند که قطار مدیریت مراغه روی ریل شایسته‌سالاری حرکت نمی‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha