۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85256594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشاور امنیت ملی عراق: موضع بغداد در حمایت از مردم فلسطین ثابت است

بغداد- ایرنا- مشاور امنیت ملی عراق گفت که بغداد دیدگاه خود را به وضوح و صریح در مورد آنچه در فلسطین می‌گذرد بیان کرده و در مواضع خود در حمایت از مردم فلسطین ثابت قدم است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، قاسم الاعرجی پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران عراقی اظهار کرد: عراق دیدگاه خود را به صراحت و صریح بیان کرده است که ما باید در کنار مردم فلسطین در برابر دشمن متجاوز قرار بگیریم.

وی افزود: باید فضایی جهت اتخاذ مواضع واحد کشورهای عربی به وجود آید و عراق بر مواضع خود در حمایت از مردم فلسطین ثابت قدم است.

مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر هم تماس‌های بین‌المللی برای توقف تجاوز صهیونیست‌ها علیه فلسطین و اتخاذ یک موضع یکپارچه برای حمایت از مردم فلسطین برقرار کرد و این تماس‌ها همچنان برای توقف تجاوزات علیه فلسطینی‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مردمی و گسترده از جمله دعوت سید مقتدی صدر برای تظاهرات فردا (جمعه) وجود دارد، گفت: این موضع مردمی در کنار موضع آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق بازتابی از موضع حقیقی مردم و دولت عراق است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در راس هیأتی دیپلماتیک امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق و برخی دیگر از مقامات وزارت خارجه این کشور قرار گرفت.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

۶ روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ اسرائیلی کشته و یک هزار و ۲۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha