سلاجقه: دانشگاه ها در عرصه پژوهش‌های محیط زیست حضوری پر رنگ داشته باشند

شیراز - ایرنا - علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در آیین راه اندازی انستیتو جامع محیط زیست گفت: دانشگاه ها در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی محیط زیست حضور پر رنگ تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سلاجقه روز جمعه ، در جریان سفر دو روزه رییس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان فارس در نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست کشور با دانشگاه شیراز اظهارکرد: ارتباط با دانشگاه یک مسئله اساسی بوده که از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست مورد توجه قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست همچنین گفت: دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه های جامع کشور است، با خیل عظیمی از نخبگان و اعضای هیئت علمی در رشته های مختلف این قابلیت را دارد که به عنوان یک بازوی علمی و آموزشی برای سازمان محیط زیست کشور باشد.

وی افزود: دانشگاه می تواند مشکلات کشور را رفع کند. چرا که هر جا کار بر مبنای پژوهش های علمی انجام شد شاهد نتایج بسیار خوبی بودیم.

سلاجقه ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در هر حوزه ای آمادگی همکاری و تعامل با دانشگاه ها را دارد تا از ظرفیت کلیه اعضای هیئت علمی، اساتید و حتی دانشجویان استفاده کند.

ریزپلاستیک ها و آیین نامه هیات وزیران

دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه های جامع کشور است، با خیل عظیمی از نخبگان و اعضای هیئت علمی در رشته های مختلف این قابلیت را دارد که به عنوان یک بازوی علمی و آموزشی برای سازمان محیط زیست کشور باشدوی با اشاره به ابراز نگرانی یکی از اساتید دانشگاه شیراز نسبت به ریزپلاستیک ها، گفت: بر اساس آیین نامه هیات وزیران در این دولت در بازه زمانی پنج ساله بایستی پلاستیک های زیر ۲۵ میکرون در کشور جمع آوری شود و در این خصوص باید آیین نامه زیست تخریب پذیرها ارائه شود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز در عرصه علمی کشور نقش آفرینی خود را انجام داده خاطر نشان کرد: ظرفیت مطالبه گری دانشگاه ها و دانشجویان بسیار بالا است و با توجه به عملکرد بسیار مثبت این دانشگاه در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی باید حضور پر رنگ تری در حوزه حفاظت محیط زیست داشته باشد.

سلاجقه همچنین خاطر نشان کرد: در حوزه تنوع زیستی اقدامات محیط زیستی بسیاری در دستور کار است.

وی همچنین به مباحث بین المللی اشاره کرد و افزود: این ظرفیت برای مشارکت بیشتر وجود دارد.

تحول در ساختار سازمان از دیگر موضوعات مورد اشاره رییس سازمان حفاظت محیط زیست بود و وی تصریح کرد: در این حوزه ساختار انعطاف پذیر برنامه ریزی شده است و این برنامه در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس هستند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha