شهادت محیط‌بان خراسان رضوی پس از ۱۲ سال احراز شد + فیلم

مشهد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:شهادت "سعید پرهام" محیط‌بان استان پس از ۱۲ سال در کمیته کشوری احراز شهادت و جانبازی بنیاد شهید و امور ایثارگران احراز شد و طی مراسمی سنگ مزار این شهید تغییر کرد.

مهدی اله‌پور روز شنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سعید پرهام در آذرماه ۸۹ در درگیری با شکارچیان متخلف به شهادت رسید و در این مدت مدارک و مستندات مربوط به شهادت شهید سه مرتبه به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شد از این رو احراز شهادت این محیط بان زمان بر شد.

وی ادامه داد: در نهایت شهادت این محیط بان محرز شد و بر این اساس شمار محیط بانان شهید در خراسان رضوی به ۲ نفر افزایش یافت.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: قدردانی و گرامیداشت این شهدا اندک کاری است که می‌توان در حق آنها انجام داد.

شهادت محیط‌بان خراسان رضوی پس از ۱۲ سال احراز شد + فیلم

مراسم تعویض سنگ مزار شهید محیط بان سعید پرهام در شهرستان قوچان با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، فرماندار قوچان و چند نفر از مسوولان و خانواده آن شهید برگزار شد.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.

مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

شهادت محیط‌بان خراسان رضوی پس از ۱۲ سال احراز شد + فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha