زارعی: خطای نابخشودنی زحمات تیم سنگنوردی را از بین برد/تکرار طلا برای علیپور راحت نبود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: در بخش تیمی سنگنوردی در هانگژو شانس زیادی برای کسب مدال داشتیم اما با خطای استارت زحمات تیم سرعت از بین رفت.

رضا زارعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی سنگنوردی در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: در بخش تیمی به هیچ عنوان راضی نبودیم. زیرا در این بخش یکسال و نیم کار کرده بودیم و شانس مدال داشتیم. خطای استارت قابل گذشت نبود. زحمات تیم سرعت ما از بین رفت. الان مجبور هستیم تا تمام تلاش خود را روی بخش انفرادی بگذاریم تا در انتخابی المپیک نتیجه بهتری بگیریم. از کمیته المپیک، وزارت ورزش و کلیه رسانه‌ها برای پشتیبانی از تیم ملی سنگنوردی تشکر می‌کنم.

رقابت‌های مراحل یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال بخش تیمی به صورت متوالی برگزار شد. ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف سنگاپور رفت اما خطای استارت اولین سنگ‌نورد ایران سبب شد همان ابتدا تکلیف تیم برنده مشخص شود و دو ملی‌پوش دیگر کشورمان اجازه حرکت هم پیدا نکنند. بدین ترتیب تیم ملی سنگ‌نوردی مردان ایران از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند و شانس کسب مدال را از دست داد. تیم ملی سنگ‌نوردی مردان ایران متشکل از رضا، میلاد و مهدی علیپور در مرحله مقدماتی موفق شد قزاقستان را شکست دهد و با ایستادن در رتبه سوم پایین‌تر از اندونزی و چین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

وی همچنین گفت: تکرار یک مقام در مسابقات خیلی سخت‌تر از گرفتن مدال برای نخستین بار است. رضا علیپور بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا به رغم کمبودهای بسیار زیاد و نداشتن سنسور، لوازم و تجهیزات به طلا رسید. امکان خرید به دلیل تحریم‌ها نبود و علیپور از نبود امکانات تمرینی در استان قزوین رنج می‌برد؛ اما با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان‌های قزوین و زنجان و مساعدت اداره کل زنجان از دیواره تمرینی این شهر استفاده کردیم.

وی افزود: علیپور یکسال و نیم در اردوهای متعدد بود و برگزاری چندین مسابقه داخلی و اعزام به چهار مسابقه خارجی خیلی کمک کرد تا وی شرایط مناسبی را برای کسب مدال داشته باشد و در نهایت مدال با ارزشی را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی عنوان کرد: ما بیشتر روی مدال تیمی حساب می‌کردیم تا انفرادی؛ اما چون نزدیک بازی‌ها سنسور جدید ماده سرعت را با کمک کمیته ملی المپیک تهیه کرده بودیم خیلی امیدوار شدیم و علیپور در ایران رکورد زیر ۵ ثانیه را با سنسور جدید ثبت کرده بود. در بازی‌ها حتی رکوردداران دنیا و قهرمان جهان خطا کردند. وقتی فردی به مرحله حذفی می‌رسد شرایط متفاوت می‌شود و رضا با تجربه بالا به مدال رسید.

وی درباره لغو فینال مسابقات سنگنوردی به دلیل وزش باد و باران و منتفی شدن حضور الناز رکابی در فینال این رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: این موضوع قانونی بود و طبق آیین‌نامه مسابقات در صورت شرایط بارندگی مسابقات لغو و رتبه ورزشکار براساس مرحله رده‌بندی مرحله قبل محاسبه می‌شود. این یک بدشانسی برای ورزشکاران بود؛ اما نتیجه بدی برای رکابی نبود. وی در فینال می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد. او طبق برآوردی که کرده بود می‌دانست هشت نفر در فینال هستند و به گونه‌ای در مراحل پیش از فینال حضور یافت که به مرحله نهایی صعود کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha