سیستم بهداشتی غزه در آستانه فروپاشی است/ حمله اسرائیل به مراکز پزشکی و امدادگران + فیلم

تهران-ایرنا- مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی با ارائه گزارشی از حملات غیر انسانی ارتش رژیم صهیونیستی به تاسیسات بهداشتی و پزشکی در نوار غزه، نسبت به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان این باریکه طی ساعات آتی هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «احمد المنظری» مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در خاورمیانه در گزارشی ویدئویی درباره وضعیت نوار غزه درپی تجاوز وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سیستم پزشکی و درمانی نوار غزه به دلایل مختلف در آستانه فروپاشی است.

وی در تشریح دلایل این اتفاق گفت: شمار جان باختگان و زخمی‌ها بسیار بالا و فراتر از توان سیستم پزشکی نوار غزه است، بیمارستان الشفاء به عنوان بزرگترین بیمارستان و سایر بیمارستان‌ها تقریبا ظرفیت آنها پر است، اتاق مراقبت‌های ویژه پزشکی وجود ندارد، اتاق‌های جراحی پر است و ۲۴ ساعته کار می‌کنند و کمبود لوازم پزشکی و دارو وجود دارد.

وی افزود: در زمینه آب و برق نیز کمبود وجود دارد و اگر برطرف نشود، نوار غزه در ساعات آینده با مشکل واقعی روبرو خواهد شد.

المنظری ادامه داد: متاسفانه تاسیسات مختلف پزشکی و در مانی در نوار غزه و کرانه باختری هدف قرار می‌گیرند و تاکنون ۷۶ حمله به این تاسیسات انجام شده است که ۳۴ مورد در غزه و ۴۲ مورد آن در کرانه باختری بوده است.

وی گزارش داد: در این حملات ۱۱ امدادرسان جان باخته‌اند و ۶۰ خوردوی آمبولانس هم هدف قرار گرفته شده است.

با ورود عملیات «طوفان الاقصی» به هشتمین روز خود و کسب پیروزی های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن های رژیم اسراییل به طور جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می کنند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می‌برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه تاکنون ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۱۴ مجروح برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که میان شهدا ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha