هوشمندسازی، رویکرد پلیس اصفهان در برابر تغییرات و آسیب‌های اجتماعی است

اصفهان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از رویکردهای اساسی پلیس در استان، هوشمندسازی در برابر تغییرات اجتماعی، تنوع و تعدد جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رویکرد تنها به استفاده از فناوری‌ها در حوزه های گوناگون منتهی نمی‌شود بلکه برنامه ای چندبُعدی و ناظر برای اصلاح و بهینه‌سازی فرآیندها و بهره گیری از ابزارهای فناورانه با هدف ارتقای کارآیی و کارآمدسازی این سازمان است.

وی از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق پلیس هوشمند را در استان اصفهان، تنظیم الکترونیکی کروکی تصادفات، برقراری ارتباط الکترونیکی کلانتری ها با دادگاه‌ها برای انتقال پرونده های قضایی، خدمات الکترونیکی شماره گذاری، سامانه های کنترل الکترونیکی سرعت میانگین وسایل نقلیه و ثبت هوشمند تخلفات رانندگی عنوان کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، تسهیل و الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات از جمله صدور گذرنامه، صدورکارت پایان خدمت هوشمند، طراحی برنامه پلیس من و تجهیز پلیس به دوربین‌‍‌های البسه و دست افزارهای هوشمند ثبت تخلفات رانندگی را از دیگر اقدمات پلیس هوشمند در استان برشمرد.

وی اطهار داشت: پلیس کماکان به‌دنبال یافتن پاسخ های علمی برای مسائل حوزه نظم و امنیت است و تمامی فعالیت‌های دانشی و پژوهشی پلیس بر راهکارهای ارتقای امنیت اجتماعی تمرکز دارد.

سردار هاشمی‌فر افزود: پلیس درپی آن است که با مساله‌یابی و اولویت سنجی موضوعات مطرح در بحث آسیب‌ها و امنیت اجتماعی به کمک خبرگان و محققان درون سازمانی و نیز پژوهشگران و اساتید دانشگاهی با برنامه های دانشی و پژوهشی متنوعی به پاسخ های مورد نظر خود دست یابد.

وی یادآور شد: امروز پلیس در اجرای تمامی ماموریت‌های خود به پیوست علمی اقدامات توجه ویژه دارد و هیچ طرح و اقدام عمده‌ای در فراجا بدون بررسی دقیق و مطالعه علمی انجام نمی شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: به‌دلیل همین رویکرد علمی است که امروز پلیس به‌عنوان سازمانی هوشمند و پیشرو، در عرصه پژوهش محوری و دانش بنیانی، گام های مطلوبی را برای دانش مدار کردن اقدامات و برنامه‌های خود برداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha