مصرف آب آشامیدنی در رودان ۲ برابر میانگینِ مصرف به ازای هر نفر است

بندرعباس - ایرنا - مدیر آبفای رودان گفت: میزان مصرف آب آشامیدنی در این شهرستان نزدیک به ۲ برابر میانگین مصرف به ازای هر نفر بوده و بسیار بالاست؛ ضمن اینکه ۳۵ درصد آب آشامیدنی در این منطقه هدر می‌رود.

حمید کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف آب به طور میانگین به ازای هر نفر باید ۱۴۰ لیتر در ماه باشد اما در شهرستان رودان حدود ۳۰۰ لیتر به ازای هر نفر است، همچنین ۳۵ درصد از آب مصرفی نیز در شرایط عادی هدر می‌رود.

وی ادامه داد: رساندن میزان مصرف و یا نزدیک کردن آن به میانگین مصرف،‌ نیازمند فرهنگ سازی است که امیدواریم سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها در این خصوص همراه آب و فاضلاب باشند.

مدیر آبفای رودان اضافه کرد: البته در زمینه مصرف آب باید به فرهنگ مردم هر منطقه و نیازهای آنان توجه شود و این موضوع در شاخص‌ها لحاظ شود.

کمالی با اشاره به استفاده برخی از آب آشامیدنی برای امور تجاری در منازل، اضافه کرد: آب و فاضلاب هرمزگان طرحی برای جلوگیری از استفاده از آب جهت امور تجاری داشت که اجرای این طرح متوقف شد.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی در زمینه مدیریت مصرف باید فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم باشد تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

مدیر آبفای رودان با اشاره به اینکه ممکن است کنتور برخی خانوارها نیاز به بررسی داشته باشد از مردم خواست تا در صورت مشاهده این مشکل با شماره تلفن ۰۷۶۴۲۸۸۳۷۷۰ آبفای رودان تماس بگیرند تا حقی ضایع نشود.

شهرستان رودان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha