هواشناسی: احتمال طغیان رودخانه‌ها در آذربایجان‌غربی وجود دارد

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی با توجه به فعال‌شدن سامانه بارشی در استان از عصر امروز، یکشنبه احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش دمای استان در روزهای آینده همزمان بافعالیت سامانه بارشی در منطقه افزود: مناطق اثر این مخاطره شامل همه نقاط استان با تاکید بر شهرستان‌های شمال آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: بارش باران و رعد و برق همراه با تندبادهای لحظه‌ای برای آذربایجان‌غربی تا روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروری‌است، اظهار کرد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

هواشناسی: احتمال طغیان رودخانه‌ها در آذربایجان‌غربی وجود دارد

اشتاد با اشاره به هشدار زرد شماره ۱۵ صادر شده برای استان تاکید کرد: لازم است عشایر از چرای احشام در دامنه کوه و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت اخیر گفت: در این مدت شهرستان تکاب با دمای مثبت سه درجه سانتی‌گراد سردترین و شهرستان پلدشت با مثبت ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

آذربایجان غربی دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت است که به‌طور متوسط در سال ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد، کشاورزی عمده ترین شغل ساکنان آن بوده و بارندگی‌ها تاثیر مهمی بر اشتغال این بخش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha