کاهش محبوبیت کابینه دولت ژاپن به رکورد ۳۲ درصدی رسید

تهران- ایرنا - نظرسنجی روز یکشنبه خبرگزاری کیودو نشان می دهد میزان حمایت و محبوبیت از کابینه دولت فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در این کشور به ۳۲.۳ درصد رسیده که کمترین میزان از زمان انتصاب وی به این سمت در اکتبر ۲۰۲۱ است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کیودو، در نظرسنجی پیشین که در ماه سپتامبر انجام شد، میزان محبوبیت کابینه کیشیدا ۳۹.۸ درصد گزارش شده بود اما نظرسنجی امروز در مقایسه با نظرسنجی ماه های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ که ۳۳.۱ درصد بود، به ۳۲.۳ درصد کاهش یافته است.

این رقم پایین‌ترین میزان محبوبیت نخست وزیر ژاپن و کابینه وی در بین مردم این کشور از اکتبر ۲۰۲۱ و انتصاب به این سمت است.

از سوی دیگر، براساس نظرسنجی تلفنی سراسری دو روزه کیودو، میزان نارضایتی مردم ژاپن از دولت با افزایش بی سابقه‌ای از ۳۹.۷ درصد در ماه سپتامبر، به ۵۲.۵ درصد رسیده است.

نظرسنجی کیودو که از روز شنبه آغاز شده بود، همچنین نشان داد ۵۸.۶ درصد پاسخ دهندگان که در انتظار دریافت بسته کمک‌های اقتصادی آینده هستند که قرار است تا پایان این ماه برای کاهش مشکلات مردم در برابر افزایش قیمت هر روزه کالاها پرداخت شود، این اقدام را بی تاثیر و ناکارآمد می‌دانند.

به علاوه در این نظرسنجی آمده است ۶۱.۱ درصد ژاپنی ها معتقدند حزب لیبرال دموکرات کیشیدا هنوز با گروه های مذهبی مناقشه برانگیز از جمله اتحاد کلیسا که به طور رسمی فدراسیون خانواده برای صلح و یکپارچگی جهان نامیده می شود، ارتباط دارد. دولت ژاپن پیش تر درخواستی را برای انحلال این کلیسا در دادگاه در قالب یک پرونده مطرح کرده بود.

باوجود این نظرسنجی کیودو، ۷۴.۶ درصد از شرکت کنندگان تصمیم دولت برای رهاسازی پساب رآکتور اتمی فوکوشیما در آب های اقیانوس را مناسب و درست و تنها ۲۰.۸ درصد آن را نامناسب ارزیابی کردند. درحال حاضر دور دوم تخلیه پساب های فوکوشیما از اوایل اکتبر باوجود نگرانی های ماهیگیران آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha