بهساز جاده مرزی ریمدان در حال اجرا است

چابهار- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۲۶ کیلومتر از قطعه اول مسیر منتهی به پایانه مرزی ریمدان دشتیاری با اعتباری بیش از ۳۷۷ میلیارد تومان در دست اجراست.

مرز ریمدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان، با چابهار ۱۲۰ کیلومتر و تا گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

شهرام مبارکی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر عملیات بهسازی و اجرای روکش در این محور فعال و بیش از ۱۲ درصد پیشرف فیریکی داشته است.

وی بیان کرد: امسال اتفاقات خوبی در مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که امیدواریم موجب رضایت مردم قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت پایانه مرزی ریمدان به عنوان یکی از مرزهای مهم با کشور پاکستان و لزوم توجه به زیرساخت‌های این مرز گفت: مرز ریمدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان، با چابهار ۱۲۰ کیلومتر و تا گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

وی ادامه داد: این نقطه بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان در پاکستان، چین و هند است به همین منظور توسعه مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان سبب تسهیل ارتباط ترانزیتی کشورمان با کشورهای پاکستان، هندوستان و آسیای میانه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha