۲ مدرسه خیرساز در روستاهای محروم مراغه افتتاح شد

مراغه- ایرنا- ۲ مدرسه ۲ کلاسه با مشارکت ۵۰ درصدی خیران مدرسه‌ساز در روستاهای محروم «ازبک» و «گلی کندی» مراغه افتتاح شد.  

مدیر آموزش و پرورش مراغه روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح مدرسه بانو «نصرت قمری» در روستای «ازبک» به خبرنگار ایرنا بیان کرد: این بانو و ۲ فرزندش به نام‌های «بابک جوان» و «سیامک جوان» ۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت این مدرسه به میزان یک میلیارد تومان را تامین کردند و یک میلیارد تومان نیز سازمان نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی برای ساخت این مدرسه هزینه کرد.

«حسین اکبریان» افزود: ساختمان این مدرسه ۲ کلاسه حدود ۱۰۲ مترمربع زیربنا دارد و عملیات اجرایی آن در مهر سال گذشته آغاز شد و با توجه به سردسیر بودن منطقه، کمی با تاخیر به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی مدرسه ۲ کلاسه برکت «امیریوسف وحدانی» نیز در روستای «گلی‌کندی» در روز جاری به بهره‌برداری رسید که ۵۰ درصد از هزینه آن با مشارکت بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس تامین، و در عرض ۶ ماه احداث شد.

۲ مدرسه خیرساز در روستاهای محروم مراغه افتتاح شد
افتتاح مدرسه ۲ کلاسه روستای گلی‌کندی مراغه

کارشناس مسئول مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش مراغه نیز به برخی دیگر از مدارس خیرساز و در حال احداث این شهرستان اشاره و بیان کرد: مدرسه ۶ کلاسه هندی‌زاده با یکهزار و ۳۰۰ مترمریع زیربنا به زودی افتتاح می‌شود و مدرسه ۶ کلاسه روستای نوا نیز طی دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

«جلیل خلیل‌مرد» همچنین به برخی از مدارس خیرساز که در انتظار سهم دولت است نیز اشاره کرد و افزود: مدرسه ۶ کلاسه امیرحسین عزاداری، سه کلاسه روستای ساروقیه و سه کلاسه روستای هرق هر یک با ۱۳۵ مترمربع زیربنا و سه کلاسه روستای شلیلوند با ۲۵۰ مترمربع زیربنا از جمله این مدارس است.

نخستین خیر مدرسه ساز مراغه «عبدالاحد تدین» نام دارد و در سال ۱۳۴۳ شمسی نسبت به احداث مدرسه «تدین» در این شهر اقدام کرده است

وی این را هم بیان کرد که حدود ۱۰۰ مدرسه خیرساز از سال ۱۳۴۳ تاکنون در مراغه احداث شده و نخستین خیر مدرسه‌ساز شهرستان «عبدالاحد تدین» نام دارد.

اهالی در حصارکشی مدرسه مشارکت کنند

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در آیین افتتاح این مدرسه گفت: ساختمان این مدرسه با مشارکت دولت و یک خانواده خیراندیش بنا شد و انتظار می‌رود اهالی روستا نیز در زمینه محوطه‌سازی و حصارکشی مشارکت کند.

۲ مدرسه خیرساز در روستاهای محروم مراغه افتتاح شد
داود اسدیان، فرماندار مراغه

«داود اسدیان» افزود: تحصیل علم در اسلام یک کار خیر به شمار می‌رود و خیران مدرسه‌ساز در این امر حسنه با دانش‌آموزان سهیم می‌شوند.

آذربایجان‌شرقی ۳۵۰ مدرسه خیرساز نیمه‌تمام دارد

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه تحول در جامعه از مدارس آغاز می‌شود، گفت: ۳۵۰ مدرسه خیرساز نیمه‌تمام در استان وجود دارد که تکمیل آنها در انتظار تامین اعتبار دولتی است.

«مناف کسایی» افزود: خیران نیک‌اندیش همواره در مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند زیرا از یک سو صدقه جاریه است و از سوی دیگر در اشاعه علم و تربیت جوانان صالح تاثیر می‌گذارد.

وی این را هم بیان کرد که این استان خیرانی چون برادران مردانی‌آذر دارد که اخیرا جشن ۹۰ سالگی ایشان در فضایی بسیار مطلوب برگزار شد و مرحوم حاج جلیل خسروشاهی از دیگر خیران مدرسه‌ساز شاخص استان به شمار می‌رود که در سطح کشور ۵۰۰ مدرسه احداث کرده است.

در این جلسه «بابک جوان» فرزند «نصرت قمری»، اهدای کیف و نوشت‌افزار به هریک از دانش‌آموزان مدرسه روستای «ازبک» و راه‌اندازی کتابخانه در این مدرسه را وعده داد؛ گفتنی است این خانواده آذری‌زبان پیش از این در استان سیستان و بلوچستان هم مدرسه ساخته‌اند.

به گزارش ایرنا دانش‌آموزان روستای محروم «ازبک» پیش از این در مدرسه کانکسی تحصیل می‌کردند و امروز با شور و شوق در ساختمان جدید حاضر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha