بیش از۱۴ هزار قلم داروی تاریخ مصرف گذشته از یک منزل مسکونی کشف شد

تهران بزرگ - ایرنا - جانشین رییس پلیس تهران بزرگ از کشف ۴۰ میلیارد ریال داروی تاریخ گذشته از یک منزل مسکونی خبر داد و گفت: در بازرسی از محل تعداد ۱۴ هزار و ۷۳۲ قلم انواع دارو تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مسعود مصدق اظهار کرد: با توجه به دریافت خبری مبنی بر تخلیه و دپوی داروهای غیرمجاز و تقلبی توسط مالک یک خانه مسکونی در شرق تهران بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با شناسایی محل داروهای غیرمجاز و تاریخ گذشته تیمی از ماموران با هماهنگی های قضایی به محل اعزام شدند.

جانشین رییس پلیس تهران با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه تاکید کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

کشف ۲۰ میلیاردی کالای قاچاق

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز گفت: در رصدهای اطلاعاتی ماموران معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی موفق شدند گاراژی را در خیابان انبار نفت که تعدادی از خودروهای شوتی به این محل مراجعه و کالاهای قاچاق تخلیه می‌کردند، شناسایی کنند.

سرهنگ مهدی افشاری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند، اضافه کرد: با هماهنگی‌های قضایی از محل گاراژ بازدید و تعدادی قوطی‌های مواد غذایی از قبیل نوشیدنی و کمپوت فاقد بارنامه و مجوزهای قانونی کشف شد؛ ۲ هزار و ۸۸۰ عدد کمپوت آناناس، ۳۸۴ عدد بیسکویت کرمدار و ۱۰۵ بسته شکلات از جمله اقلام مکشوفه بودند.

وی با اشاره به اینکه نگهبان گاراژ در خصوص مالک کالاها اظهار بی اطلاعی می‌کرد، ادامه داد: شناسایی مالک کالاها در دستور کارآگاهان قرار گرفت؛ ماموران در همان تحقیقات اولیه مالک کالاها را شناسایی و دستگیر کردند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای در سطح شهر تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: ابتدای شهریور سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل و وصول شکایت مال‌باخته به پلیس موضوع رسیدگی به این پرونده در اختیار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار علی ولی‌پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیق از مال‌باختگان دریافتند که شاکی برای مراجعه به بیمارستان از منزل خود خارج و حین بازگشت متوجه می‌شود که قفل درب منزل شکسته و تمام وسایل داخل آن آسیب دیده و بهم ریخته است؛ اموال ارزشمندی چون ۷۵ گرم طلا، ۵۰ میلیون ریال وجه نقد معادل سه میلیارد ریال به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: کارآگاهان در گام بعدی نیز با استفاده از تحقیقات میدانی متوجه شدند که دو تن از سارقان شبانه با علم بر خالی بودن منزل تحت نظرشان، وارد منزل شده و اموال با ارزش را سرقت سپس با یک خودروی پراید وانت سفید رنگ متواری می‌شوند.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: کارآگاهان در ادامه با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات میدانی و اطلاعاتی را آغاز کرده و با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم هویت و مخفیگاه احدی از سارقان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال دادند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه منکر حقایق می‌شد ولی در ادامه با توجه به شواهد موجود به بزه انتسابی اعتراف کرد، یادآور شد: در ادامه کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین بازجویی موفق شدند، هویت و مخفیگاه همدست سارق را شناسایی و او را بلافاصله در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی با بیان اینکه متهمان تاکنون به ۱۲ فقره سرقت به همین شیوه و شگرد اعتراف کردند، افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف دیگر جرایم، اموال مسروقه و همچنین شناسایی سایر شاکیان در اختیار پایگاه هشتم پلیس قرار گرفتند.

دستگیری عاملان ناامنی در محله صالح آباد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت نیز اظهار کرد: ۱۹ مهر ماه خبری مبنی بر حضور دو نفر از اراذل در محله صالح‌آباد تهران و تخریب اموال شهروندان دریافت شد؛ بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که این افراد با استفاده از سلاح سرد به تخریب خودروهای شهروندان پرداخته و اقدام به قدرت‌نمایی می‌کنند.

سرهنگ علی قاسم‌پور با بیان اینکه این افراد با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شدند، اضافه کرد: تیم عملیات کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی سریعا به محل اعزام و هر دو متهم که با سلاح سرد قصد حمله به ماموران را داشتند و به خودرو سازمانی آسیب وارد کرده بودند را با هوشیاری زمین‌گیر و دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم، امنیت شهروندان و تخریب اموال دولتی اعتراف کردند، گفت: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم امنیت به جد برخورد می‌شود؛ دستگیری سایر مرتبطان به پرونده و کشف جزییات پرونده در دستور کار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha