پروازهای هفتگی فرودگاه زاهدان افزایش یافت/ اجرای طرح‌های امنیتی

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از افزایش تعداد پروازهای هفتگی در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان در مسیر تهران خبر داد و گفت: در راستای ارتقای ضریب حفاظتی در این فرودگاه طرح‌های امنیتی در فرودگاه‌های استان اجرا شد.

مهدی خسروی بنجار روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از افزایش پرواز در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان خبر داد و بیان کرد: با هدف نیاز مردم سیستان و بلوچستان و دوری از مرکز کشور، با پیگیری‌های اداره کل فرودگاه‌های این استان پرواز در مسیر تهران - زاهدان - تهران در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی اروان برقرار شد.

وی بیان کرد: با برقراری و افزایش این پرواز تعداد پروازهای هفتگی در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان در مسیر تهران ۵۶ سورتی نشست و برخاست انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح‌های امنیتی اجرا شده در فرودگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در راستای ارتقای ضریب حفاظتی و امنیتی اقدام به نصب و عملیاتی شدن تعداد سه دستگاه راهبند دفنی ضدتروریستی در مبادی ورودی و خروجی فرودگاه و پاویون، تهیه و نصب درب‌های ریلی فرودگاه، ارتقا و بروزرسانی نرم‌افزار مدیریت تصاویر مرکز نظارت تصویری، اجرای فاز اول سامانه پایش تصویری دیوار حفاظتی، تسطیح و آسفالت بخشی از جاده حفاظتی، نصب تجهیزات و انجام زیر ساخت سامانه اکسس کنترل، ترمیم و بازسازی تمامی سیم‌های خاردار دیوار حفاظتی، نصب حفاظ شاخ گوزنی دیوار حفاظتی ایرساید، مقاوم‌سازی درب‌های اضطراری فرودگاه و نصب نیوجرسی صورت گرفت.

وی افزود: شروع عملیات بهسازی ساختمان یگان‌های سپاه و پلیس فرودگاه زاهدان، پیگیری جهت تکمیل و ساخت ساختمان‌های یگان پلیس و سپاه در فرودگاه‌های ایرانشهر و زابل از طریق فرآیند انتخاب پیمانکار، پیگیری جهت خرید سرور و ذخیره‌ساز جدید مرکز نظارت تصویری فرودگاه به منظور ارتقای سیستم‌ها و افزایش زمان ذخیره‌سازی تصاویر از پروژه‌های در دست اقدام سال جاری است.

خسروی بنجار به اقدامات انجام شده در فرودگاه زابل اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل پروژه دوربین‌های مداربسته، اجرای پروژه سامانه اکسس کنترل، نصب ۲ دستگاه راهبند دفنی ضدتروریستی و نوسازی درب‌های ریلی فرودگاه، بهسازی و ترمیم فنس‌ها و سیم‌خاردارهای دیوار حفاظتی از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی در ادامه به تشریح پروژه‌های انجام شده در فرودگاه ایرانشهر پرداخت و گفت: بهسازی و تکمیل دیوار حفاظتی فرودگاه بطول ۸۰۰ متر و شامل نصب دستک، سیم‌خاردار، سیمان‌کاری و آستر ۲ طرف دیوار، تکمیل پروژه دوربین‌های مداربسته، اجرای پروژه اکسس کنترل، نصب یک دستگاه راهبند دفنی ضدتروریستی و خرید و نصب درب‌های ریلی فرودگاه، بهسازی و رفع نقص سیم‌خاردارهای دیوار حفاظتی و افزایش ارتفاع دیوار حفاظتی در نقاط بحرانی فرودگاه از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان افزود: این پروژه‌ها با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توسط پیمانکار بخش خصوصی و با حمایت اداره کل حراست و امنیت فرودگاهی، اداره کل عمران و توسعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha