۲۰ میلیارد تومان بسته‌ آموزشی بین دانش‌آموزان مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور توزیع می‌شود

تهران- ایرنا- بنابر تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور، ۲۰ میلیارد تومان بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان این مناطق توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد.

در این مراسم «جواد اوجی» وزیر نفت، «امیرحسین مدنی» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، «مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی، «محسن خجسته مهر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و «بابک دارابی» مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت حضور داشتند.

در این مراسم همچنین از نظام‌نامه و راهنمای گزارش‌دهی مسوولیت اجتماعی صنعت نفت رونمایی شد.

در این مراسم، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت، هدف از امضای تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی را تأمین امکانات تحصیلی و تقویت بنیه علمی کودکان و نوجوانان صنعت نفت ذکر کرد.

دارابی گفت: صنعت نفت با آگاهی به مسوولیت‌های اجتماعی، بهینه‌سازی هزینه‌کردها و بهبود روابط با جوامع محلی، به امضای نظام‌نامه مسوولیت‌های اجتماعی اقدام می‌کند.

وی، مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت را علاوه بر کاهش فلرینگ، ۶ هزار و ۱۰۰ پروژه به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان با مشارکت در ساخت مراکز دانشگاهی، مذهبی، کارآفرینی، اجرای طرح‌های محیط زیستی و برگزاری دوره‌های تخصصی در مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور در هفت استان ذکر کرد.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت تاکید کرد: بدون مشارکت با جوامع محلی و حفظ محیط زیست پیرامون، توسعه واقعی اتفاق نخواهد افتاد.

۷۰ درصد نوشت‌افزار کشور در داخل تولید می‌شود

امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، نیز در این مراسم گفت: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان، منابع (غیر از پروژه‌های آب و راه) در حوزه محرومیت‌زدایی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر نوشت‌افزار بر هویت کودکان گفت: در گذشته، نسبت نوشت‌افزار داخلی به خارجی ۲۰ به ۸۰ بود، ولی در حال حاضر ۷۰ درصد نوشت‌افزار تولید داخل و ۳۰ درصد وارداتی است.

وی گفت: ۱۰ همت حجم گردش مالی افزایش تولید داخلی نوشت‌افزار است که اشتغال‌زایی فراوانی نیز ایجاد کرده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه یک میلیون نوشت‌افزار در کشور توزیع می‌شود گفت: این اقدام ما را به عدالت اجتماعی نزدیک می‌کند و آموزش را در مناطق محروم رونق می‌دهد.

توزیع ۱۵۰ هزار بسته نوشت‌افزار در مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی، نیز در این مراسم با اشاره به توزیع ۱۵۰ هزار بسته نوشت‌افزار در میان دانش‌آموزان مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور با کمک خیرین، مراکز نیکوکاری حوزه مناطق محروم و شرکت ملی نفت ایران، گفت: اگر چنین کمک‌هایی نباشد شاهد ترک تحصیل عده‌ای از دانش‌آموزان خواهیم بود که موضوعی دردناک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha