مدیر کل فرودگاههای فارس روز دوشنبه در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام گفت: همه ما در تمام مراحل زندگی و مسئولیتهای خود قدردان خون شهدا هستیم.
فخرالدین کشاورز در بعد از ظهر ۲۳ مهرماه ۱۳۶۵ فرودگاه شیراز توسط جنگندههای رژیم بعث عراق مورد حمله قرار گرفت که در آن زمان با اقدامات به موقع و تصمیمهای صحیح فرودگاهی خسارت انسانی در حد مجروح شدن تعدادی از مسافران، کادر پروازی و کارکنان فرودگاه وارد شد.
وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه تلخ سه تن از همکاران فرودگاهی به نام های محمد کاظم تقوی کارمند اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، خداداد اسماعیلی پرسنل پلیس فرودگاه و غلامعباس سلیمی پرسنل سپاه حفاظت هواپیمایی به شهادت رسیدند.
مسائل مرتبط با جنگ تحمیلی به خوبی تبیین شود
مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در امور ایثارگران نیز ضمن تاکید بر لزوم روایت گری صحیح و جهاد تبیین در خصوص مسائل مرتبط با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید تبیین رویدادهای مرتبط با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و بیان رشادتها، دلاورمردیها و ایثارگریهای شهدا برای نسل جدید به عنوان وظیفه ای مهم در دستور کار باشد.
رضا علامه زاده افزود: هنرمندان باید در راستای تبیین این وظیفه مهم فرهنگی به میدان بیایند و رشادتها و مظلومیت شهدا را به روش هنرمندانه و با زبان هنر به تصویر بکشند.
وی ادامه داد: کشور ما به دلیل مواضع آرمانی و عدالت خواهانه همواره در معرض تهدید دشمن است و آنچه کشور را سرافراز نگه داشته فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت است.
او اظهار کرد: باید نقش کارکنان متعهد در عملیاتی نگه داشتن فرودگاه ها زیر سخت ترین بمباران های دشمن در دفاع مقدس و پشتیبانی از جنگ به ویژه نحوه شهادت این سه قهرمان صنعت فرودگاهی کشور که در حین انجام وظیفه در فرودگاه شیراز مظلومانه به شهادت رسیدند، توسط هنرمندان و اصحاب رسانه به تصویر کشیده شود.
بر اساس این گزارش، در این مراسم از تمثال شهید تقوی، شهید اسماعیلی و شهید غلامعباس سلیمی از شهدای حادثه بمباران فرودگاه شیراز رونمایی شد و همسران این سه شهید والامقام و از خانواده شهیدان بیژن گرد از فاتحان مبارزه با ناوهای امریکایی و مرتضی جاویدی تنها فرمانده لشکر المهدی (عج) که امام راحل برپیشانیش بوسه زد، زینتی از جانبازان روز حادثه حمله به فرودگاه شیراز تجلیل شد.
نظر شما