سفر امیرعبداللهیان در راستای توسعه صلح و کمک به مردم فلسطین انجام شد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مثبت ارزیابی کردن سفر امیر عبداللهیان به کشورهای منطقه گفت: این سفر در راستای توسعه صلح و امنیت منطقه و کمک به مظلومان فلسطین و مقابله با صهیونیست‌ها انجام شد.

فدا حسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد سفر منطقه‌ای امیر عبداللهیان به کشورهای حوزه مقاومت اظهار داشت: شرایط منطقه و تحولات فلسطین به گونه ای رقم خورد که نگرانی جمهوری اسلامی را در پی داشت و سفر وزیر امور خارجه به کشورهای عراق ،سوریه و لبنان در این راستا بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امور خارجه اضافه کرد: با تلاش ایران همگرایی بین کشورهای منطقه در مورد تحولات غزه به وجود آمده و سفر وزیر امور خارجه در تقویت این همگرایی موثر است و باید ادامه داشته باشد تا یک اجماع اسلامی و منطقه ای در مقابل رژیم صهیونیستی شکل گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: اجماع اسلامی با موضع گیری برخی کشورها منجر به شکل گیری اجماع بین المللی و منطقه ای علیه صهیونیست ها شد و موضع گیری روس ها و چینی ها باعث شد که آمریکایی‌ها حضور پر رنگ در این تحولات داشته باشند و قطعا حضور آنها معادلات را به هم می زند و این به ضرر کشورهای اسلامی و منطقه خواهد شد.

مالکی با مثبت ارزیابی کردن سفر امیر عبداللهیان به کشورهای منطقه بیان داشت: این سفر در راستای توسعه صلح و امنیت منطقه و کمک به مظلومان فلسطین و مقابله با صهیونیست‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای سفر امیر عبداللهیان به کشورهای منطقه در کمیسیون امنیت ملی با حضور ایشان بررسی می شود، گفت: در این سفر سیاست های جمهوری اسلامی به دیگر کشورها نسبت به بمباران وحشیانه صهیونیست ها اعلام شده و باید به سمتی برویم که در اولین گام، صهیونیست ها به این بمباران وحشیانه پایان دهند.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان سفر منطقه‌ای خود را از روز پنج شنبه (۲۰مهرماه) با سفر به عراق آغاز کرد. وی پس از دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق به لبنان سفر کرد.

در جریان سفر به لبنان گفت‌وگو با دبیرکل حزب الله لبنان، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس لبنان و اعضایی از گروه‌های مقاومت جهاد اسلامی و حماس در دستور کار قرار داشت.

مقصد سوم سفر امیرعبداللهیان سوریه بود. وزیر امور خارجه به صورت زمینی از بیروت راهی دمشق شد و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور به تبادل نظر پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از این دیدارها به لبنان بازگشت و به سوالات رسانه‌های خارجی در خصوص مواضع مقاومت در ارتباط با مساله فلسطین، عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

در جریان حضور وزیر امور خارجه در لبنان، نماینده سازمان ملل نیز در سفارت کشورمان حاضر شد و با امیرعبداللهیان رایزنی کرد.

محور سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این چهار کشور تبادل نظر جهت مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران مردم مظلوم غزه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha