هفتمین روز ارتحال آیت‌الله ارفع برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله «سیدمحمدکاظم ارفع» چهارشنبه در حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله سیدمحمدکاظم ارفع استاد اخلاق روز چهارشنبه ۲۶ مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور شاگردان و علاقه مندان به این استاد اخلاق در حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی در خیابان ۱۵ خرداد شرقی، کوچه شهید موسوی کیانی، کوچه مسجد آقا برگزار می شود.

رهبر معظم انقلاب در پیامی رحلت این استاد اخلاق را تسلیت گفته و از وی به عنوان عالم خدوم و پرهیزکار یاد کردند.

مراسم یادبود این دانشمند پرتلاش روز گذشته، یکشنبه ۲۳ مهر در مسجد محمدیه، همان مسجدی که سال ها در آن نماز اقامه کرده بود، با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی و شاگردان این استاد برگزار شد.

هفتمین روز ارتحال آیت‌الله ارفع برگزار می‌شود

آیت‌الله سید محمدکاظم ارفع، فرزند سید ناصرالدین ارفع در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. دوران تحصیلی دبیرستان را ناتمام رها کرد و با علاقه خود و به تشویق پدر، به آموزش حوزوی روی آورد و در حوزه علمیه‌ای در خیابان ری در جنوب تهران به درس و بحث طلبگی اشتغال یافت که برجسته‌ترین استادش حاج آقای مجتهدی بود.

وی در سال ۱۳۴۲ به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد و از محضر بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی، مرحوم آیت‌الله سیدمحمدباقر سلطانی، آیت‌الله حسین نوری همدانی و شهید محمد مفتح کسب فیض کرد. آیت‌الله ارفع بعد از فوت پدرش در دوران نوجوانی از قم به تهران بازگشت و این بار نزد آیت‌الله حاج میزرا علی آقا فلسفه در مسجد لرزاده و آیت‌الله میرزا باقر آشتیانی در مدرسه مروی به آموختن علوم و معارف اسلامی پرداخت.

ارفع در قبل و بعد از انقلاب اسلامی به وعظ و تبلیغ متعهدانه انقلابی روی آورد و به‌جای ورود به عرصه‌های مدیریتی، به تألیف و ترجمه مشغول شد که حاصل آن بیش از ۵۰ جلد کتاب بود که موضوع عمده آنها، علوم و معارف اسلامی و نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است؛ آن مرحوم بر وفق سُنّتی مرضیه، به ترجمه قرآن کریم و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توفیق یافت. این استاد اخلاق بعد از تحمل یک دوره بیماری ۱۹ مهر در ۷۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha