۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85261473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار مقام سابق انگلیس درباره تحرکات جنون‌آمیز نتانیاهو

لندن – ایرنا – معاون پیشین وزیر خارجه انگلیس، سفر رئیس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی را تلاش کاخ‌سفید برای آرام کردن تل‌آویو و مهار گسترش درگیری‌ها در منطقه توصیف و تصریح کرد که اگر پای ایران و حزب الله به عنوان قدرت‌های نظامی منطقه به درگیری‌ها باز شود یک جنگ تمام عیار در منطقه شکل می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، توبیاس الوود روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت: من اوایل هفته عرض کردم که حمله زمینی از سوی اسرائیل اشتباه خواهد بود. ما از تبعات این عملیات و احتمال تشدید تنش‌ها با خبر نیستیم.

وی اضافه کرد: اینکه رئیس جمهوری آمریکا، با وجود اینکه تدارک سفرهای او ماه‌ها طول می‌کشد، یک راست راهی منطقه جنگی می‌شود تا نه تنها با اسرائیل اعلام همبستگی کند بلکه اوضاع را آرام و تاکید کند که حمله زمینی تبعات سنگینی به همراه دارد، بسیار حائز اهمیت است.

دیپلمات اسبق انگلیس افزود: به نظر من سفر رئیس جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که ما به یک مکث و برنامه‌ریزی امنیتی و بشردوستانه نیاز داریم. این‌ها مسائل مهمی است که باید از طریق رایزنی با کشورهای منطقه و جامعه بین الملل پاسخ داده شود.

"حزب الله یک قدرت منطقه و گرگ باران دیده است که مستقیم از طرف ایران حمایت می‌شود و دارای سلاح‌های پیشرفته است"

الوود اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم حماس خطرناک است اما حزب الله را نباید فراموش کنیم؛ آن‌ها یک قدرت منطقه و گرگ باران دیده هستند که مستقیم از طرف ایران حمایت می‌شوند و دارای سلاح‌های پیشرفته هستند. وی هشدار داد که اگر تنش‌ها بالا بگیرد ممکن است جبهه‌های دیگری به درگیری‌ها گشوده شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش ایران در تحولات فلسطین تصریح کرد: اگر پای ایران به درگیری‌ها کشیده شود یک جنگ تمام عیار در منطقه شکل می‌گیرد و من نگرانم که جامعه جهانی نتواند درگیری‌های متعدد را مدیریت کند.

این دیپلمات پیشین انگلیس با بیان اینکه سازمان ملل بیشتر به باشگاه ملل تبدیل شده که نمی‌تواند از کشورها حسابرسی کند، هشدار داد: چراغ خطر در صفحه نمایش نظم جهانی چشمک می‌زند.

الوود همچنین اظهارات روز گذشته سفیر رژیم صهیونیستی را که منکر بحران انسانی در غزه شد، به چالش کشید و تصریح کرد که اوضاع در این منطقه وخیم است.

به گزارش ایرنا، با ورود عملیات طوفان الاقصی به یازدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم‌نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده با بمباران جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان‌های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه، ۲ هزار و ۸۰۸ فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن هستند را به شهادت رساند.

رژیم جعلی صهیونیستی همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می‌گردند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند. این درحالیست که مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره بحران انسانی در غزه و تبعات حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر در گفت‌ وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: ما از طریق حامیان رژیم صهیونیستی به آن اطلاع دادیم که اگر جنایاتش در غزه متوقف نشود، فردا دیر است. حسین امیرعبداللهیان همچنین اظهار امیدواری کرد که تلاش‌های سیاسی مانع از گسترش جنگ شود، در غیر این صورت هیچ کس نمی‌داند در یک ساعت آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha