اسکای نیوز: بمباران بیمارستان در غزه، نقش بایدن را به‌عنوان میانجی صلح زیر سوال برد

لندن – ایرنا – خبرنگار ارشد شبکه اسکای نیوز گفت که بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه، نقش رئیس جمهوری آمریکا را که قرار است فردا (چهارشنبه) به فلسطین اشغالی سفر و نقش میانجی صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را ایفا کند، زیر سووال برد.

به گزارش ایرنا، الیستر بونکال کارشناس حوزه خاورمیانه در شبکه اسکای نیوز، گفت: «این حادثه هر چه که باشد، یک فاجعه در شرایطی است که اوضاع وخیم است.»

وی افزود: «بیمارستان‌ها در چنین مواقعی نه تنها مکانی هستند که مردم برای درمان به آن‌جا مراجعه می‌کنند، بلکه بعنوان سرپناه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

خبرنگار اسکای‌نیوز اضافه کرد: «مردم غزه معتقدند که اسرائیلی‌ها به خوبی می‌دانند که مدارس و بیمارستان‌ها در کدام نقاط قرار دارند و آن ها با این فرض به آنجا می‌روند که هدف حملات قرار نگیرند»

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را مصداق بارز قتل‌عام فلسطینیان نامید و از جامعه جهانی خواست که جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس نیز که بعنوان یکی از چهره‌های سرشناس ضد صهیونیستی شناخته می‌شود در واکنش به این رویداد هولناک گفت: رهبران ما می توانستند از صلح دفاع کنند اما ترجیح دادند جنگ را تشویق کنند.چه زمانی آنها خواستار پایان دادن به این جنایات جنگی وحشیانه خواهند شد؟ چه تعداد فلسطینی باید از بین برود تا این کشتارهای بی رویه متوقف شود؟

وی تصریح کرد: لطفا به خاطر انسانیت صدای خود را برای آتش بس فوری بلند کنید. موجودیت مردم فلسطین در خطر است.

این درحالیست که دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌اند و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha