ایران فرصت توانمند شدن مهاجرین خارجی را فراهم کرده است

قم- ایرنا- رییس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) جمهوری اسلامی ایران گفت: این شکوفایی نمایشگاه نشان می‌دهد که دولت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر خدمات اولیه ای که به مهاجران ارائه می دهد، فرصت‌های دیگری نیز برای رشد، شکوفایی و توانمندی های آن‌ها فراهم‌ می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لالینی ویراسامی رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مهاجران خارجی در استان قم بیان داشت: از حضور در این نمایشگاه که در استان قم توسط سازمان ملی مهاجرت و اداره کل اتباع و مهاجرین استان قم برگزار شده است خوشحالم، این نمایشگاه فرصتی را برای مهاجران و پناهندگان در ایران و استان قم فراهم کرده است تا توانایی ها و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: علاوه بر خدماتی که مهاجران و پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران دریافت می کنند مانند آموزش، بهداشت و سایر خدمات اولیه از طریق برگزاری این نمایشگاه پتانسیل ها و قابلیت های مهاجران و پناهندگان را به نمایش می گذارند. این یعنی گامی رو به جلو برای نشان دادن میزان توانمندی هایی که اینها دارند و سهم مثبتی که مهاجران می توانند در توسعه کشور داشته باشند که نشان دهنده ارتباط مهاجرت و توسعه است.

ویراسامی گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های مهاجران اقدام بسیار جالبی بود، با این ابتکار مشخص شد که مهاجران و پناهندگان می توانند فرصتی برای جامعه و اقتصاد کشور باشند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه نشان می‌دهد که دولت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر خدمات اولیه ای که به مهاجران ارائه می دهد، فرصت‌های دیگری نیز برای رشد، شکوفایی و توانمندی ها فراهم‌ می کند.

مشاورامور روحانیت وزیر کشور: دشمن به دنبال اختلاف‌افکنی است

ایران فرصت شکوفایی به اتباع‌ خارجی داده است 

مشاور امور روحانیت وزیر کشور نیز در بازدید از این نمایشگاه، گفت: سلام وزیر کشور را به شما می رسانم از مسئولان اداره کل اتباع و مهاجران خارجی قم تقدیر می‌کنیم که با روحیه جهادی و ایثارگری و اعتقادی پای کار هستند تا از ظرفیت‌های اتباع استفاده شود.حجت الاسلام و المسلمین داود نمازی اظهار داشت: باید هم اتحاد داشته باشیم مخصوصاً در زمانی که دشمن به دنبال اختلاف و دو دستگی است و هم نشان دهیم نگاه ما به اتباع اصلاً آن چیزی نیست که دشمن نشان می‌دهد، دشمن به دنبال اختلاف است یقین داریم دشمن به دنبال برنامه‌های دیگری پشت این اختلاف است مردم ایران و اتباع هوشیار باشند و در بازی دشمن قرار نگیرند ما برادر و مسلمان هستیم و کنار یکدیگر می‌باشیم و نزد خدا تقوا ملاک است نه نژاد و قومیت، اگر امروز جمهوری اسلامی ایران علمدار حمایت از غزه است در راستای همین است.

نمازی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند ما پشت ملت غزه و فلسطین هستیم و ترسی از این اظهار نظرها نداریم، گفت: انشاالله با آزادی فلسطین نماز را به زودی در مسجد الاقصی می خوانیم.

مشاور امور روحانیت وزیر کشور تصریح کرد: این نمایشگاه نشان داد تولیدات گسترده ای توسط اتباع و مهاجران صورت گرفته است، گزارش را به وزیر کشور اعلام خواهم کرد تا الگویی برای سراسر کشور باشد تا مردم در مورد توانمندی اتباع و خدمتی که به مردم و اقتصاد کشور می‌کنند مطلع شوند.

در پایان مراسم از فعالان عرصه های مختلف حاضر در این نمایشگاه، تقدیر به عمل آمد.

ایران فرصت شکوفایی به اتباع‌ خارجی داده است 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha