رئیس مجمع آسیا پاسیفیک درباره جنایات رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد

تهران – ایرنا – رئیس کره ای مجمع آسیا و اقیانوسیه امروز چهارشنبه نسبت به تشدید جنگ بین رژیم اشغالگر قدس و حماس ابراز نگرانی کرد و خواستار حمایت از غیرنظامیان شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، سونگ دو هوا، رئیس کمیسیون ملی حقوق بشر کره، در بیانیه ای که به عنوان رئیس مجمع آسیا و اقیانوسیه(APF)، یک ارگان منطقه ای متشکل از نهادهای ملی حقوق بشر صادر کرد، این موضوع را اعلام کرد.

سونگ گفت: «ما سوگوار از دست دادن غیرنظامیان بی گناه در هفته گذشته، در جریان عملیات نظامی نیروهای اسرائیلی که منجر به مرگ مردم در غزه شده، هستیم.»

رئیس مجمع آسیا و اقیانوسیه تأکید کرد کشتن غیرنظامیان برای ملاحظات راهبردی یا تلافی جویانه "نقض آشکار" قوانین بین المللی بشردوستانه محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما قویاً از همه طرف‌های درگیری مسلحانه می‌خواهیم که به اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه، به ویژه حمایت از غیرنظامیان در جریان درگیری‌های مسلحانه بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو، احترام بگذارند و از آنها تبعیت کنند.

سونگ همچنین به شرایط وخیم حقوق بشری که غیرنظامیان در غزه با آن مواجه هستند اشاره کرد و خاطرنشان کرد صدها هزار نفر آواره شده اند؛ در عین حال که کمبود شدید آب آشامیدنی، غذا و سوخت تأثیرات ویرانگری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha