نگاه غیرانسانی جمهوری‌خواهان آمریکا نسبت به آوارگان فلسطینی

تهران- ایرنا- قانونگذاران جمهوری‌خواه ایالات متحده از وزارت امنیت داخلی این کشور خواستند از ورود آوارگان فلسطینی جنگ غزه به کشورشان جلوگیری کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از توماس تیفانی و آندرو اوگلز دو تن از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا نوشت: الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا به طور معمول از سیستم مهاجرتی آمریکا به عنوان ابزاری برای اجازه ورود افراد از مناطق پرتنش به کشور استفاده می کند.

این دو نماینده از این که وزیر امنیت داخلی در استفاده از این قدرت مشروط خود برای گشودن مرزها به سمت فلسطینی ها تحت فشار قرار گیرد، ابراز نگرانی کردند.

قانونگذاران آمریکا به ویژه از این که دولت اعلام کرده فعلا برنامه ای برای فلسطینی ها ندارد، ابراز نگرانی کردند. به گفته جمهوری‌خواهان، وزیر امنیت داخلی باید بیانیه شفافی را در رد اجازه ورود فلسطینی ها به آمریکا صادر کند.

آنها جلوگیری از تکرار افتضاح به بار آمده در عملیات خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان در فرودگاه کابل را خواستار شدند و در نامه ای که نخست بدست واشنگتن تایمز رسید، خطاب به وزیر امنیت داخلی این کشور نوشتند مردم آمریکا نمی خواهند این وضعیت خطرناک در رابطه با فلسطینی ها تکرار شود.

اشاره آنها به آشفتگی به بار آمده در فرودگاه کابل است که بیش از ۷۶ هزار شهروند افغان با مجوز وزیر امنیت داخلی به آمریکا انتقال یافتند. به اعتقاد آنان، ورود این چنینی این افراد به آمریکا به این معنا است که افرادی وارد آمریکا شدند که در مصاحبه هایی که به زعم تحلیلگران امنیتی می توانست به حذف افراد خاطی و مجرم کمک کند، شرکت نکردند.

به گفته جمهوری‌خواهان، بسیاری از چنین مخاطراتی درباره وضعیت فلسطینی های متواری از جنگ غزه وجود دارد.

تعداد زیادی از جمهوری‌خواهان اکنون به بهانه قانون مهاجرت، خواستار اطمینان از آن هستند که به اصطلاح «بازیگران بد» از آمریکا دور نگه داشته می شوند. آنها همچنین استفاده از قانون مهاجرت برای اخراج حامیان گروه «حماس» از آمریکا را خواستارند که با ویزای دانشجویی یا به عنوان کارگر مهمان در این کشور زندگی می کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا روز دوشنبه گفت اگر دوباره انتخاب شود اتباع خارجی حامی حماس را اخراج می کند. وی گفت این طرح او، اعزام نیرو به اجتماعات بر پا شده در حمایت از حماس برای شناسایی اهداف مورد نظر را شامل می‌شود.

جمهوری‌خواهان در طرح مخالفت خود از ورود آوارگان فلسطینی مدعی شدند کشورهای همسایه فلسطین مانند مصر و اردن و سایر کشورهای خاورمیانه میزبانی این افراد را برعهده نمی گیرند.

تیفانی و اوگلز همچنین روش های بررسی سوابق افرادی را که در دولت بایدن وارد آمریکا شده اند ناکارامد توصیف کردند.

این دو عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند که طرح مشترکی را ارائه خواهند داد که دولت را از صدور روادید برای دارندگان گذرنامه‌های تشکیلات خودگردان منع می‌کند.

بسیاری از جمهوری‌خواهان می‌گویند سیستم مهاجرت آمریکا آسیب‌پذیر است و مدعی اند عوامل حماس یا سایر مهاجمان می توانند از طریق مرزهای جنوبی به ایالات متحده نفوذ کنند.

تام اسکات سناتور جمهوریخواه نیز با ملحق شدن به این دو نماینده لغو روادید دانشجویان حامی حماس در دانشگاه های این کشور را خواستار شد.

واشنگتن تایمز در بخش دیگری از گزارش خود به نقل از یک مقام ارشد دموکرات از ایالت نیویورک نوشت، آمریکا باید مرزهایش را به روی افرادی که به دنبال فرار از درگیری ها هستند، باز کند.

جمال باومن در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک پست گفت ۵۰ درصد از جمعیت غزه کودک هستند. جامعه بین المللی و آمریکا باید آماده استقبال از آوارگان فلسطینی باشد.

وی با این حال اظهار داشت صلاحیت این افراد باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و از ورود اعضای حماس جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha