نماینده هسته ای کره جنوبی با مقام ناتو دیدار کرد

تهران – ایرنا – وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که نماینده ارشد هسته ای این کشور، امروز چهارشنبه با یکی از مقامات ارشد ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار و درباره مسائل کره شمالی از جمله قرارداد تسلیحاتی «پیونگ یانگ» با روسیه گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، در دیدار «کیم گان»، نماینده هسته ای کره جنوبی با آنگوس لاپسلی، دستیار دبیرکل ناتو در سیاست و برنامه ریزی دفاعی، دو طرف نگرانی های عمیق خود را در مورد افزایش همکاری نظامی بین پیونگ یانگ و مسکو مطرح و توافق کردند برای یک پاسخ واحد و سختگیرانه به تحرکات آتی کره شمالی از جمله برنامه های هسته ای و موشکی این کشور، ارتباط بیشتری داشته باشند.

کیم همچنین خاطرنشان کرد موضع قاطع ناتو در برابر توسعه هسته ای و تسلیحاتی پیونگ یانگ نشان دهنده سهم این ائتلاف در تلاش های بین المللی برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی است.

کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نشستی بی سابقه در تاریخ ۱۳ سپتامبر ( ۲۲ شهریور) برگزار کردند.

مقامات آمریکا و کره جنوبی مداوما درباره احتمال تلاش روسیه برای بدست آوردن مهمات از کره شمالی برای استفاده در جنگ اوکراین و کمک گرفتن پیونگ یانگ از مسکو در زمینه تکنولوژی برنامه های هسته ای و موشکی ابراز نگرانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha