کودکان ایرانی در حمایت از کودکان فلسطینی چه می‌گویند؟+فیلم

تهران- ایرنا - جمع زیادی از کودکان با حضور در تجمع محکومیت جنایات رژیم صهیونیست در غزه که عصر روز چهارشنبه - ۲۶ مهر - در میدان انقلاب تهران برگزار شد، شعار «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین یکی از کودکانی است که در این تجمع حضور یافته، او کلاس سوم ابتدایی است و می‌گوید: از قول من به کودکان فلسطینی و کودکان غزه بگویید که آنها تنها نیستند و ما از آنها حمایت می‌کنیم.

او شعار «ننگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس» سر می دهد و می‌گوید: این روزها فیلم زخمی و کشته شدن کودکان را دیده ایم و از این موضوع خیلی ناراحت هستیم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا به میدان انقلاب آمده است، می گوید: دشمنان ما از اینکه مردم غزه تنها باشند، خوشحال می شوند و من می خواهم مردم غزه تنها نباشند.

یاسین دانش آموز دیگری است که به همراه مادر خود در این تجمع حاضر شده است ، او نیز می‌گوید: «من فیلمی دیدم که جلو چشم کودکان غزه، پدر و مادر آنها را شهید کردند و خیلی غمگین شدم ، به مادرم گفتم کاش می‌توانستم به غزه بروم و کودکان را به خانه مان بیاورم؛ اما برایم ممکن نبود».

یاسین که ۸ ساله است، می‌گوید: «به نظرم تنها کمکی که از ما برمی آید، این است که اینجا بیاییم و اسراییلی های غاصب را محکوم کنیم و به مردم غزه بگوییم که از آنها حمایت می‌کنیم».

صابر کودک تهرانی دیگری است که به همراه مادربزرگ خود به این تجمع آمده است؛ او نیز معتقد است کودکان همیشه باید مورد احترام باشند اما اسراییلی ها این موضوع را نمی فهمند و فکر می کنند با کودکان مانند سربازان و افراد نظامی برخورد کنند.

او می‌گوید: رهبر ما به کودکان علاقه زیادی دارد و به کودکان احترام می‌گذارد اما دشمنان ما که مسلمان نیستند، کودکان را می کشند.

پسر دانش آموزی هم با اشاره به تصاویری که از بمباران بیمارستان غزه در رسانه ها منتشر شد، اینگونه به خبرنگار ایرنا گفت: من عمیقا از این اتفاق ناراحت شدم و به مردم فلسطین تسلیت می گیوم؛ رژیم اسرائیل به مردم گفته بودند که در بیمارستان در امان هستند اما با موشک بیمارستان را هدف گرفتند و ۵۰۰ نفر را شهید کردند.

وی ادامه داد: من امروز به عشق مردم فلسطین آمدم و پیامم به آنها این است که مقاومت کنید؛ اسرائیل بالاخره شکست می خورد.

پسربچه دیگری هم به خبرنگار ایرنا اینطور گفت: هرقدر هم که صدای موشک های اسرائیل بیشتر باشد، صدای سیلی ما هم بیشتر می شود.

وی که پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را در برگه هایی نقاشی کرده و به همراه خود آورده بود، توضیح داد: می خواهم این پرچم ها را آتش بزنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha