۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبر: 85263611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت‌های یزد در سفر معاون رییس‌جمهور به استان

یزد - ایرنا- رییس سازمان مدیریریت و رنامه ریزی استان یزد گفت: وضعیت پیشرفت و تخصیص اعتبار لازم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از مهم‌ترین اهداف سفر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور کشور به این استان است که پیگیری می شود .

"مجید دهقانی‌زاده" روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کشور در سفر یک‌روزه و فشرده به استان یزد از برخی پروژه‌های نیمه تمام حوزه آب، بهداشت و درمان و گردشگری بازدید و در رایزنی با مدیران استان در زمینه تسریع در پیشرفت پروژه‌ها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: به علت اقلیم کویری استان یزد، تکمیل پروژه‌های حوزه آب یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان و مردم استان است و پروژه رینگ آب شهری باهدف جلوگیری و رفع افت فشار آب در نقاط مرتفع شهر و رفع دغدغه مردم یزد در این زمینه از سوی دولت سیزدهم آغاز و تاکنون حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شده است .

رییس سازمان مدیریریت و برنامه ریزی استان یزد افزود: پیش بینی می‌شود برای تکمیل آن به حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز باشد و خط سبز آب‌رسان شهر یزد یکی دیگر از پروژه‌های حوزه آب است که معاون رییس‌جمهور از آن بازدید می‌کند و این پروژه دارای طول خط ۲۲ کیلومتر بوده و تاکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته است و برای تکمیل آن تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دهقانیزاده ادامه داد: بازدید از مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب یکی دیگر از پروژه‌های استان در حوزه آب است که مورد بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار می‌گیرد و این پروژه با هدف افزایش حجم ذخیره آب شرب و افزایش تاب‌آوری استان در سال ۹۶ شروع و با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تکمیل شده است.

وی افزود: بازدید از بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی مهریز با پیشرفت ۹۹ درصد و همچنین بازدید از بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی حضرت زینب شهرستان اشکذر با پیشرفت ۸۵ درصد از دیگر برنامه‌های این سفر است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: برای تکمیل و پرداخت مطالبات بیمارستان مهریز ۱۴۰ میلیارد تومان و برای تکمیل و پرداخت مطالبان بیمارستان حضرت زینب اشکذر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و گردشگری نیز یکی دیگر از موضوعات مهم استان یزد است.

دهقانیزاده اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه شهر یزد به‌عنوان تنها شهر جهانی کشورمان، مقصد گردشگران بسیاری است تکمیل زیرساخت‌های این حوزه نیز در اولویت مدیران استان قرار دارد و در همین زمینه ساخت موزه بزرگ یزد پیش‌بینی‌شده است و این پروژه نیز توسط معاون رئیس‌جمهور مورد بازدید قرار می‌گیرد و دارای ۱۲ هزار مترمربع زیربنا بوده و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت داشته و برای تکمیل و پرداخت مطالبات موزه بزرگ یزد به حدود ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفری یک روزه مهمان استان یزد است؛ دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد، شرکت در شورای برنامه‌ریزی استان یزد و افتتاح و بازدید از چندین پروژه از مهم‌ترین برنامه‌های وی در سفر به استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha